سکه ولایتعهدی امام رضا (ع) در مشهد رونمایی شد

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از رونمایی سکه ولایتعهدی امام رضا (ع) با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی و رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مشهد خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا، سیدجواد موسوی در حاشیه مراسم رونمایی از این اثر تاریخی ارزشمند گفت: این سکه نمادی از حضور تاثیرگذار حضرت رضا (ع) در ایران و به ویژه خراسان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: این سکه که در موزه ملی ایران نگهداری می‌شود برای نخستین بار و به مدت یک ماه در محل موزه بزرگ خراسان به نمایش گذاشته شده است.

موسوی تصریح کرد: این سکه ضرب شهر سمرقند است که در آن یکی از شهرهای مهم خراسان بوده و اکنون در کشور تاجیکستان قرار دارد.

او با بیان این‌که جنس سکه نقره و وزن آن وزن ۲/۳۸ گرم و قطر آن ۲۹.۲۵ میلی گرم است، تصریح کرد: سکه ولایتعهدی امام رضا (ع)  به شماره ۱۲۶۴۴ در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تاکید کرد: سکه ولایتعهدی امام رضا (ع) نه فقط یک میراث ملی بلکه میراثی متعلق به جهان اسلام است و اکنون این فرصت برای مردم مشهد و زائران فراهم شده که در مشهد مقدس و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت این اثر تاریخی ارزشمند را مشاهده کنند.

سکه ولایتعهدی امام رضا (ع) در مشهد رونمایی شد

انتهای پیام/

کد خبر 1403022901774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha