تک‌محصولی بودن آفت اقتصاد کشور است/ توجه به حوزه گردشگری در برنامه هفتم توسعه

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران گفت: یکی از آفت‌های اقتصاد ما تک‌محصولی بودن اقتصاد است. در حالی که ظرفیت‌های بسیار خوبی در این کشور وجود دارد که به‌عنوان مثال می‌توان به ظرفیت‌های گردشری در کشور اشاره کرد.

به گزارش میراث آریا، محمدعلی محسنی بندپی با اشاره به ضرورت‌های عبور از اقتصاد تک‌محصولی اظهار کرد: اقتصاد ما وابسته به نفت است. در دوران کرونا که رکود بازار را شاهد بودیم، وابستگی به اقتصاد تک‌محصولی به کشور آسیب زده بود.  این در حالی است که هر سه حوزه میراث‌فرهنگی، گرشگری و صنایع‌دستی دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی است به گونه‌ای که برخی از کشورهای مختلف که سابقه تاریخ مهمی ندارند و جاذبه طبیعی و گردشگری نیز ندارند از این طریق برای کشور کسب درآمد می‌کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران افزود: یکی از ضعف‌های جدی ما در قوانین بود. به گونه‌ای که ردپاهایی را در قانون از حوزه گردشگری داشتیم اما در قانون برنامه هفتم توسعه، توجه بسیار خوبی در این باره به حوزه گردشگری داشتیم و مجلس یازدهم به صورت جدی به این موضوع توجه داشته است.

او اشاره به سفر رئیس جمهوری به مازندران اظهار کرد: مازندران قطب گردشگری است و ظرفیت‌های فراوانی در غرب استان مازندران وجود دارد. سال گذشته فقط در کلاردشت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر از کشورهای عربی به این شهرستان سفر کردند. این‌ها ظرفیت‌های بزرگی است که باید از آن استفاده کرد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس اضافه کرد: عدم الزامات قانونی نکته مهمی است که باید در اجرای برنامه‌های مختلف به آن توجه شود. قوانین خوبی در حوزه گردشگری اکنون وجود دارد و باید از ظرفیت‌های گردشگری استفاده کرد.

محسنی بندپی با اشاره به تبلیغات منفی علیه ظرفیت‌های گردشگری در کشور، یادآور شد: ما یک جنگ رسانه‌ای را شاهد هستیم. متاسفانه برخی از رسانه‌های کشورهای مختلف اخبار منفی علیه گردشگری در ایران منتشر می‌کنند.

او در پایان خاطرنشان کرد: به ظرفیت‌های گردشگری باید توجه شود اگر شیرهای نفت را ببندیم با جدیت بیشتری به سراغ ظرفیت‌های گردشگری خواهیم رفت. این‌ها ظرفیت‌های مهمی است که باید به آن در اقتصاد کشور توجه کرد.

منبع: رادیو اقتصاد

انتهای پیام/

کد خبر 1403023001835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha