مراجع تقلید قم شهادت رئیس‌جمهوری را تسلیت گفتند

مراجع تقلید قم شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری را در پیام‌های جداگانه‌ای تسلیت گفتند.

به‌گزارش میراث‌آریا، پیام‌های تسلیت مراجع تقلید، جامعه مدرسین حوزه علمیه، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و استاندار قم به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان به شرح زیر است:

آیت‌الله مکارم شیرازی: رئیس‌جمهور نمونه بارزی از مسئول متعهد و مخلص انقلابی بود

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان آورده است:

«ایشان نمونه بارزی از مسئول متعهد و مخلص انقلابی بود و در ادای خدمت و وظیفه کوتاهی نکرد.

خبر حادثه دلخراش و شهادت ریاست‌جمهوری اسلامی ایران جناب آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان موجب تأسف و تألم شدید گردید. ایشان در سال‌های طولانی و در عرصه‌های مختلف، خادم مردم و مکتب اهل‌بیت(ع) بود و در ادای وظیفه و خدمت کوتاهی نکرد.

وی نمونه بارزی از مسئول متعهد و مخلص انقلابی بود و مواضع آگاهانه و توأم با حریت او در سراسر جهان مایه عزت و سربلندی امت اسلام شد و مردم شریف ایران و بسیاری از مظلومان عالم، او را هرگز از یاد نخواهند برد.

اینجانب این ضایعه جانکاه را به مردم عزیز به خصوص به خانواده و بستگان ایشان و مسئولان کشوری و لشکری تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال حشر او را با اولیای طاهرینش و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان مسألت دارم. لازم است، مردم شریف ایران اطمینان داشته باشند، ذیل عنایات حضرت ولی‌عصر(عج) خللی در حرکت کشور و انجام وظایف مسئولان پیش نخواهد آمد و کارها بر روند قانونی آن انجام خواهد شد، ان‌شاءالله. از درگاه ربوبی، عزت و سربلندی جمهوری اسلامی و مردم عزیز ایران را خواهانم.»

آیت‌الله نوری همدانی: شهادت پاداش خدمات خالصانه رئیس‌جمهور بود

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در پیام تسلیتی به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش گفت:

«شهادت می‌دهم که او رضای خدا را در امور در نظر می‌گرفت و معتقدم شهادت او پاداش خدمات خالصانه بوده‌ است.

در روز ولادت با سعادت حضرت امام علی ابن موسی الرضا(ع) خبر شهادت رئیس‌جمهور محترم و همراهان و بی‌بهره شدن از خدمتگزاران مخلص، مایه تأسف و تأثر عمیق گردید.

مرحوم شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی (رضوان الله علیه) تمام عمر را با اخلاص و دیانت و تواضع صرف خدمت به مردم و انقلاب نمود و در این مسیر فردی خستگی‌ناپذیر بود و در همه عرصه‌ها، چه در دستگاه قضا و چه در دوران ریاست قوه مجریه صادقانه عمل نمود و آن چه بنده از ابتدای آشنایی در سال‌ ۵۴ تا به امروز در او دیدم و شهادت می‌دهم، این است که رضای خدا را در امور در نظر می‌گرفت و معتقدم شهادت او پاداش این خدمات خالصانه بوده‌ است.

بی‌شک مردم عزیز قدردان آن همه زحمات هستند، ان‌شاءالله این مسیر خدمت با توجهات حضرات معصومین (علیهم السلام) خاصه حضرت بقیه‌الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و رهبری رهبر معظم و حمایت مردم متدین، از طریق خدمتگزاران ادامه خواهد یافت. لازم می‌دانم، یاد امام‌جمعه مردمی تبریز حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهید آل‌هاشم، وزیر محترم خارجه و همراهان دیگر را گرامی بدارم. در پایان شهادت این عزیزان را به ساحت مقدس حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن عزیزان مسئلت می‌نمایم.»

آیت‌الله سبحانی: رئیس‌جمهور وقت خود را وقف حل مشکلات اقتصادی و سیاسی کرد

در پیام تسلیت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید آمده است:

«رئیس‌جمهور به شهادت همگان وقت خود را در دوران ریاست‌جمهوری وقف حل مشکلات اقتصادی و سیاسی کرد.

ضایعه جانگداز شهادت رئیس‌جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی (قدس سره)، و هیئت همراه، دل‌های بیدار را تکان داد و همگان را در غم و اندوه فرو برد.

آن عزیز از دست‌رفته انسانی فداکار و پرتلاش بود که به شهادت همگان وقت خود را در دوران ریاست‌جمهوری بر حل مشکلات اقتصادی و سیاسی وقف نمود و بحمدالله تا آن جا که شرایط اجازه می‌داد، موفقیت بالایی داشت.

اینجانب شهادت ایشان و هیئت همراه حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم، جناب آقای دکتر امیر عبداللهیان و دکتر رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی را به حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و ملت سرفراز ایران و خانواده‌های معزز آنان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای همگان غفران و رضوان الهی و علو درجه را خواهانم.»

پیام تسلیت آیت‌الله جوادی آملی در پی شهادت رئیس‌جمهوری

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید در پیامی شهادت رئیس‌جمهوری و هیئت همراه در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت. در این پیام ‌این آمده‌ است:‌

«سانحه سنگین و رخداد تلخ ارتحال شهادت‌گونه رئیس محترم جمهور و امام‌جمعه گرامی تبریز و وزیر امور خارجه ارجمند و سایر همراهان موجب تألم شد.

این مصیبت را به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران و بازماندگان تسلیت و مغفرت عرض کرده و اجر شهادت را برای سالکان به مقصد رسیده و خادمان به شهود مقصود بار یافته خواهان و استواری ایران اسلامی را از خدای سبحان مسألت دارم.»

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: آیت‌الله رییسی در همراهی با مردم و ولایت از هیچ تلاشی فروگذار نبود

در پیام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی به مناسبت شهادت رئیس‌جمهوری و هیئت همراه آمده است:

«رئیس‌جمهور محبوب ما در سال‌های خدمت در نظام اسلامی در شمار برجستگان تدین و عمل انقلابی بود و در همراهی و همدردی با مردم و تبعیت از فرامین رهبری از هیچ تلاشی فروگذار نبود.

شهادت رئیس‌جمهور مردمی و خدوم جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر خدمتگزاران به‌ نظام مقدس اسلامی آیت‌الله آل‌هاشم امام‌جمعه تبریز، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی و دیگر همراهان در حادثه دردناک سقوط بالگرد، همه را داغدار کرد.

این خادم آستان قدس رضوی و شاگرد مکتب اهل‌بیت(ع) آرزوی جان‌باختن در راه خدا را همیشه در دل داشت و در این حادثه مؤلمه به آرزوی دیرین خود رسید و خدا را در حین خدمتگزاری به ‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ملاقات کرد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شهادت این فرزند مجاهد انقلاب اسلامی و دیگر شهدای این حادثه را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج) رهبر معظم انقلاب و همه ملت شریف ایران، تسلیت عرض می‌کند و از خداوند متعال برای بازماندگان این شهیدان، صبر و شکیبایی و پاداش صابران و برای خود آنان علو درجات اخروی را مسالت می‌کند.»

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س): آیت‌الله رئیسی جان خود را در راه خدمت به مردم فدا کرد

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در پیام تسلیتی بیان کرد:‌

«آیت‌الله رئیسی در مسیر خدمت به مردم به عهد و سوگندی که خورده بود، وفادار ماند و جان خود را در این راه فدا کرد.

خبر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور عالم و مجاهد کشور که برای خدمت به مردم و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک ‌لحظه آرام و قرار نداشت، موجب تأثر و تألم خاطر اینجانب و همه علاقه‌مندان به انقلاب و کشور عزیزمان ایران شد.

شهید آیت‌الله رئیسی هم در گفتار و هم در رفتار و عملکرد خود حقیقتا نشان داد که هیچ شأنی برای خود جز خدمت به مردم شریف و متدین ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی قائل نیست و در این مسیر به عهد و سوگندی که خورده بود، وفادار ماند و جان خود را در این راه فدا کرد.

همچنین هیئت همراه ایشان از جمله آیت‌الله آل‌هاشم امام‌جمعه محترم تبریز، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی و سایر همراهان همگی از افراد خدمتگزار و تأثیرگذار در کشور بودند که فقدانشان درد بزرگی را بر سینه همه علاقه‌مندان به این نظام و انقلاب گذاشت.

اینجانب از جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) با نهایت تأثر و تأسف این سانحه جانسوز را خدمت حضرت ولی‌عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، مردم شریف ایران اسلامی، هیئت دولت و همه بازماندگان و مصیبت‌دیدگان به ‌ویژه آیت‌الله علم‌الهدی و همسر و فرزندانشان تسلیت می‌گویم و توفیق ادامه راه این شهدای عزیز را برای سایر خدمتگزاران به این نظام و ملت از خداوند متعال خواستارم.»

پیام تسلیت استاندار قم به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی

استاندار قم در پیامی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان در سانحه هوایی بالگرد حامل آنان در منطقه ورزقان تبریز را تسلیت گفت.

در پیام سید محمد آقامیری ‌آمده ‌است:‌

«شهادت خادم رئوف‌القلب امام رضا(ع)، سردار سرافراز عرصه خدمت، فدایی ملت و ولایت و رئیس‌جمهور محبوب و مردمی حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان و یاران صدیق ایشان را به پیشگاه قطب عالم امکان حضرت ولی‌عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، عموم ملت بزرگ ایران، خانواده محترم و فرزندان داغدار این عزیزان و همه مسئولان و اعضای دولت انقلابی به ‌ویژه مردم ولایی قم و مشهد تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

آن مرد الهی و خادم شایسته و واقعی ملت همه عمر پر برکت خویش را در راه خدمتگزاری به‌ نظام مقدس اسلامی و اعتلای دین و انقلاب سپری کرد و بدون شک شهادت والاترین اجر و پاداش برای سال‌ها مجاهدت خالصانه و تلاش خستگی‌ناپذیر و جهادی این شهید عالی‌قدر عرصه مقدس خدمت بود و به‌ یقین نام و یاد نیک این خدمتگزار صدیق و دلسوز نظام اسلامی برای همیشه در خاطر شریف مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.

اینجانب ضمن ابراز تاسف و تألم از این ضایعه تلخ و جانکاه، از درگاه خداوند متعال، رحمت و غفران واسعه برای رئیس‌جمهور فقید و دیگر شهیدان والامقام این سانحه و صبر جمیل و اجر جزیل برای مردم شریف ایران و خانواده مکرم و بازماندگان این عزیزان از دست‌رفته را مسئلت می‌نمایم. امیدوارم روح مطهر سید محرومان با روح جد بزرگوارشان حضرت سیدالشهداء(ع) و شهدای مظلوم کربلا محشور گردد.»

دعوت شورای هماهنگی از مردم قم برای حضور در مراسم سوگواری شهادت رئیس‌جمهوری

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم در اطلاعیه‌ای از مردم این استان برای حضور در دو مراسم سوگواری شهادت رئیس‌جمهوری و هیئت همراه در سانحه بالگرد در استان آذربایجان‌شرقی که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می‌شود، دعوت کرد.

در این اطلاعیه ‌آمده‌است:‌

«شهادت سیدالشهداء خدمت و خادم‌الرضا شهید آیت‌الله دکتر رئیسی و همراهان ایشان محضر امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری تسلیت عرض کرده و از عموم مردم انقلابی و قدرشناس قم دعوت می‌شود در عزای این شهدای گرانقدر، خادمین ملت و انقلاب شرکت کنند.

زمان برگزاری این تجمع‌ها امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه اعلام شده و تجمع مردمی اول بعد از نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می‌شود.

مراسم بزرگداشت دیگری امشب پس از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر ترتیب خواهد یافت.»

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در مسیر افتتاح طرح «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه ورزقان استان آذربایجان‌شرقی دچار سانحه سقوط بالگرد شد و در شب ولادت حضرت امام رضا(ع) هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، به همراه آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست‌جمهوری و تعدادی از خدمه پرواز به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403023102021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha