برگزاری رویدادهای فرهنگی متنوع در نوروزگاه شهرستان اشکذر

در پنجمین روز از فروردین‌ماه 1401 که به نام روز شهرستان اشکذر نام‌گذاری شده، آیین نوروزگاه و برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای در این شهرستان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، امروز پنجم فروردین‌ماه به مناسبت روز شهرستان اشکذر، جمعی از مسئولان استان و شهرستان، در مراسم نوروزگاه اشکذر شرکت کردند.

رویدادهای فرهنگی روز شهرستان اشکذر شامل برپایی بازارچه‌های محلی صنایع‌دستی و محصولات کشاورزی در روستاهای شرب العین و زربند، جشنواره بازی‌های بومی محلی در روستاهای ابراهیم‌آباد و شرف‌آباد، مسابقات ورزشی، جشنواره بادبادک‌ها در روستای ابراهیم‌آباد، برگزاری تور گردشگری ویژه اهالی شهرستان اشکذر، دوچرخه‌سواری در مسجد ریگ و جشن نوروزی با عنوان کافه معرفت در پارک اشکی اشکذر برای گردشگران نوروزی با اجرای موسیقی سنتی، ورزش باستانی، نقالی و .... بود.

جشنواره نوروزی پاتوق نیز در دو بخش دو بخش عمده علمی و فرهنگی و مردم‌شناسی در روستای هدف گردشگری شمسی باهدف افزایش مشارکت مردم و آگاهی بخشی عموم مردم به‌ویژه مسافران نوروزی با آداب‌ورسوم این روستا برگزار شد که شامل غرفه‌هایی چون میراث فرهنگی و گردشگری، مردم‌شناسی، ورزش و تندرستی، پخت غذاهای سنتی، صنایع‌دستی و… بود.

مسئولان استان و شهرستان در روز اشکذر با حضور در این شهرستان از اماکن تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی این شهرستان بازدید کردند.

شهر اشکذر، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای استان یزد است که آثار تاریخی ارزشمند بسیاری را در خود جای‌داده است. از مکان‌های دیدنی و تاریخی اشکذر می‌توان به مسجد ریگ مجومرد (رضوانشهر)، سلطان بندر آباد، حسینیه سفید، آب‌انبار هفت بادگیری، شهر تاریخی اسفنجریه، قلعه و خندق روستای عزآباد، امامزاده سید حسین (ع)، گنبد تاج، حمام توده و… اشاره کرد.

همچنین کویرهای بکر شهرستان اشکذر به‌عنوان یکی از پتانسیل‌های این شهرستان است و این ویژگی می‌تواند اشکذر را در جذب توریست درزمینهٔ تورهای کویر نوردی و ورزش‌های کویری تقویت کند.

انتهای پیام/

کد خبر 14010105104604

برچسب‌ها