سفر به چین برای گردشگران خارجی آسان‌تر می‌شود

دولت چین پیش‌نویس قوانینی را با هدف تسهیل ورود برخی گردشگران خارجی‌ به این کشور برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری در امتداد مرز چین صادر کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، وزارت فرهنگ و گردشگری چین روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه‌های مسافرتی که توسط آژانس‌های گردشگری در مناطق مرزی چین سازماندهی شده‌اند، می‌توانند درگاه ورودی و خروجی خود را به شکلی «منعطف» انتخاب کنند و الزامی به تعیین دقیق مکان و تاریخ ورود نیست.

چین از زمان شیوع ویروس کرونای جدید در سال ۲۰۲۰، مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی بسته است و تنها گروه‌های خاصی از اتباع خارجی اجازه ورود به این کشور را دارند، مانند افرادی که دارای ویزای کاری خاص هستند.

در ماه‌های اخیر، محدودیت‌ها به تدریج کاهش یافته است، ازسرگیری پروازهای مستقیم بین چین و برخی کشورها و اجازه ورود دانشجویان خارجی با مجوز اقامت معتبر به چین. از جمله اقداماتی است که نشان می‌دهد دولت چین در مسیر کاهش قرنطینه ورود خارجی‌ها انجام داده است.

چین با بیش از ۱۰ کشور از جمله روسیه، مغولستان، میانمار، لائوس و ویتنام مرز مشترک دارد. شهرهای چین در امتداد مرز اغلب، محلی برای ورود خارجی‌ها و اتباع چینی مبتلا به کرونا از طریق گذرگاه‌های زمینی هستند.

یانگ جین سونگ، رئیس مؤسسه بین‌المللی گردشگری در آکادمی گردشگری چین، می‌گوید: «فکر می‌کنم گردشگری فرامرزی بهبود خواهد یافت، اگرچه نمی‌توانم پیش‌بینی کنم چه زمانی این امر محقق خواهد شد. این بستگی به وضعیت کووید و اثرات اقدامات کنترل ویروس دارد که بخش گردشگری نمی‌تواند در موردش تصمیم بگیرد.»

انتهای پیام/

کد خبر 1401063090096

برچسب‌ها