حضور فعال صنعتگران و هنرمندان شهرستان طبس در نمایشگاه سراسری خراسان جنوبی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس از حضور فعال هنرمندان و صنعتگران شهرستان در پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب روز پنجشنبه ۱۰ آذرماه ۱۴۰۱ گفت: هنرمندان شهرستان طبس در رشته‌های چرم‌دوزی، سفال و سرامیک، تراش سنگ و سبدبافی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: همچنین یک غرفه به معرفی جاذبه‌های مذهبی، تاریخی و گردشگری شهرستان اختصاص یافته است.

عرب گفت: در طول مدت برگزاری نمایشگاه معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، استاندار خراسان جنوبی، معاونین استاندار، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و جمعی از مدیران کل استانی و... از غرفه‌های شهرستان طبس بازدید کرده‌اند که گزارشی از وضعیت صنایع‌دستی و نیازهای این حوزه ارائه شد.

او بیان کرد: این نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرجند تا یازدهم آذرماه جاری به مدت از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در معرض دید علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان قرار دارد.

عرب صنایع‌دستی طبس را بسیار هنرمندانه دانست و افزود: صنایع‌دستی یکی از قدیمی‌ترین و پرپیشینه‌ترین فعالیت‌های بشری و بدون شک يکي از افتخارات هر ملت و کشوري است. اين هنر- صنعت بي‌بديل و بي‌رقيب حاصل ذوق و هنر، ‏سليقه، ابتکار و خلاقيت هنرمندان و صنعتگران عزيزي است که صبورانه آداب، سنن و رسوم و ‏در يک کلام پيام فرهنگي نسل‌ها را در محصولات توليدي شان متجلي کرده و از آن پاسداري ‏مي‌کند.

او افزود: ‏ويژگي‌هاي ارزنده ديگري در صنايع‌دستی موجود هستند مانند: ملي، غير وابسته، ‏قابليت ايجاد و توسعه در کليه مناطق شهري ، روستايي و عشايري، عدم نياز به کارشناسان ‏خارجي، دسترسي آسان به مواد اوليه و ابزار کار مختصر و ارزان، ارزش افزوده بالا، عدم نياز به ‏سرمايه‌گذاري زياد، بسترساز صنعت گردشگري، عدم آثار مخرب زيست محيطي، ايجاد درآمد ‏مکمل، قدرت اشتغال‌زايي و ... که در همین راستا از همه علاقه‌مندان و هنرمندان صنایع‌دستی برای کمک به توسعه و ترویج مشاغل صنایع‌دستی شهرستان دعوت بعمل می‌آوریم و امیدواریم شاهد رونق روز افزون صنایع‌دستی شهرستان باشیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401091113622

برچسب‌ها