دنبال تبدیل تفرش به مقصد گردشگری هستیم/ ثبت جهانی چهار عنصر ناملموس کار ارزشمندی برای حفظ تاریخ کشور است

نماینده حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان، سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به تفرش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای تفرش به دنبال تبدیل آن به‌ عنوان مقصد گردشگری هستیم.

ولی الله بیاتی نماینده حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، سفر مهندس ضرغامی به شهر تفرش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: از وزیر میراث فرهنگی برای سفر به تفرش تشکر می‌کنیم و ایشان قول دادند که مجددا سفری به تفرش داشته باشند.

او با بیان اینکه به دنبال تبدیل تفرش به مقصد گردشگری و اخذ مجوزها در این راستا هستیم، افزود: تفرش به‌عنوان شهری کوهستانی با اماکن تاریخی متعدد ظرفیت تبدیل به مقصد گردشگری را داراست و مهندس ضرغامی قول داد در ارتباط با نگهداری اماکن و پرداخت تسهیلات تبصره 18 به سرمایه‌گذاران مساعدت لازم صورت گیرد.

بیاتی به بازدید وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تکیه تاریخی و بخشی از تعزیه‌خوانی همچنین نمایشگاه تفرشی‌دوزی اشاره و تصریح کرد: تفرشی‌دوزی جزو هنرهای ثبت ملی است که اشتغالزایی خوبی را در منطقه موجب شده است. مهنذدس ضرغامی در بازدید از این نمایشگاه که انواع محصولات در آن ارائه شده بود، قول داد ثبت جهانی آن را پیگیری کند.

نماینده حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان همچنین با تبریک ثبت جهانی چهار میراث‌فرهنگی ناملموس در یونسکو، بیان کرد:‌ ثبت‌های جهانی به حفظ تاریخ و سنت‌های دیرینه کشور کمک می‌کند و ما باید تا آنجا که می‌توانیم تاریخ‌مان را حفظ کنیم. ثبت پرونده‌ها به‌صورت مشترک با دیگر کشوها موجب نزدیکی و افزایش تعامل همچنین آمیخته شدن فرهنگ‌ها می‌شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، ثبت جهانی نوروز با محوریت ایران و چهار عنصر ناملموسی که به تازگی ثبت شده است را کار ارزنده‌ای دانست و افزود: تعزیه‌خوانی که در پوست و استخوان ایرانیان ریشه دارد، توسط بسیاری از کشورها انجام می‌شود می‌توانیم ثبت جهانی آن را پیگیری کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 14010912957443

برچسب‌ها