رونمایی از ۲ کتاب مربوط به مردان نمکی در هفته پژوهش

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: هم‌زمان با گرامیداشت هفته پژوهش از کتاب‌های مرگ در نمک، پژوهشی باستان‌شناسی در ایران و رویای جاودانگی در کارخانه کبریت زنجان رونمایی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، سید سعید صفوی 17 آذرماه ۱۴۰۱ بیان کرد: به مناسبت پژوهش و در مراسم اختتامیه نمایشگاه پژوهشی و فناوری و فن بازار که توسط پارک علم و فناوری زنجان در کارخانه کبریت برگزارشده بود که از دو کتاب مربوط به مردان نمکی رونمایی شد. در این نمایشگاه 15 جلد از مطالعات و کتاب‌های مربوط به سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این نمایشگاه پژوهشی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: کتاب مرگ در نمک، پژوهشی باستان‌شناسی در ایران، تألیف ابوالفضل عالی، توماس اشتولنر و ناتاشا باقرپور شامل دو بخش مجموعه مقالات علمی و بخش کاتالوگ یافته‌های به‌دست‌آمده از معدن چهرآباد زنجان،  در ۳۷۵ صفحه و به شکل تمام‌رنگی انتشارات موزه ملی ایران است که در این نمایشگاه رونمایی شد.

او گفت: کتاب دیگر، رویای جاودانگی تألیف مریم عالی و حامد زیفر در 138 صفحه به دو زبان فارسی و انگلیسی است که توسط انتشارات موزه ملی ایران به چاپ رسیده و داستان با تصاویری با زبان کودکانه درباره معدن نمکی چهرآباد است که در نمایشگاه پژوهشی، فناوری و فن بازار رونمایی شد.

 صفوی در مراسم رونمایی افزود: اهمیت پژوهش در زندگی انکارناپذیر است، به‌طوری‌که پژوهش مقدمه تولید علم و فناوری است و این امر نشان‌دهنده ارزش پژوهش است. تولید علم، پژوهش و فناوری میسر نمی‌شود مگر اینکه در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های لازم صورت بگیرد.

 انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010917931708

برچسب‌ها