بررسی مشکلات و مسائل بانوان هنرمند صنایع‌دستی زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بانوان هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی رشته‌های مختلف دیدار کرد.  

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، سید سعید صفوی ۲۰ آذرماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: بدون شک یکی از افتخارات هر ملت و کشوری، صنایع بومی و دستی آن کشور است. چرا که این صنعت و به عبارتی این هنر – صنعت بی‌بدیل و بی‌رقیب، حاصل ذوق و هنر، سلیقه، ابتکار و خلاقیت هنرمندان و صنعتگران عزیزی است که صبورانه آداب، سنن و رسوم و در یک کلام پیام فرهنگی نسل‌ها را در محصولات تولیدی‌شان متجلی کرده و از آن پاسداری می‌کنند.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان تصریح کرد: هنرمندان زنجانی به ویژه بانوان در زمینه تولید صنایع‌دستی مرغوب حرف‌های زیادی برای گفتن در کشور دارند زیرا ابتکار و خلاقیت به وضوح در آثار صنایع‌دستی استان به چشم می‌خورد.  

صفوی افزود: ارتقای کیفیت محصولات، عرضه متناسب با بازار مصرف، رقابتی بودن، نوآوری و اشتغال‌زایی در عرصه صنایع‌دستی استان از اهداف این اداره‌کل و معاونت صنایع‌دستی است.  

او بیان کرد: زبان صنایع‌دستی زبان آرامش است نقش‌ها و طرح‌های صنایع‌دستی همه خطوط آرامش‌خش و دلنشینی دارند و انسان صنعتی امروز به استفاده از آن نیاز دارد تا راحت فکر کند و بهتر بیاندیشد. زنجان پتانسیلی خوبی به‌نام صنایع‌دستی و صنعتگران دلسوزی دارد که باید با همدلی و همکاری مسئولان از این پتانسیل در راستای توسعه استان بهره برد.  

در این دیدار دوستانه و صمیمی هنرمندان در خصوص مشکلات مالیات، بیمه، ارائه تسهیلات بانکی به منظور حمایت از هنرمندان و صنعتگران رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سخنانی را ارائه کردند.  

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010920931672

برچسب‌ها