برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی شب یلدا در ابرکوه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابرکوه از برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی شب یلدا در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، جواد عادل روز شنبه 26 آذرماه با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه روز گذشته با حضور جمعی از مسئولان ابرکوه، هنرمندان، پیشکسوتان، علاقه‌مندان و فعالان هنرهای سنتی، هنری و تجسمی کار خود را آغاز کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابرکوه افزود: این نمایشگاه باهدف ترویج صنایع‌دستی و حمایت از هنرمندان ابرکوه، توسط جمعی از هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان، تحت نظارت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه در خانه تاریخی عظیم‌پور و با همکاری کارگروه هنر و میراث (هراث) برگزارشده است.

عادل اضافه کرد: آثار هنرمندان صنایع‌دستی ابرکوه در قالب 15 غرفه در رشته‌های فیروزه‌کوبی، منجوق‌دوزی، زیورآلات سنتی، معرق چوب، سفال سنتی لعاب‌دار (نقاشی زیر لعابی)، چهل‌تکه‌دوزی، تولیدات چرمی دست‌دوز، خراطی چوب، نقاشی روی سفال و چوب، دوخت محصولات پارچه‌ای (محصولات دوستدار محیط‌زیست) و گل سر، رزین و شمع‌سازی عرضه شده است.

این نمایشگاه تا تاریخ ۳۰ آذرماه پذیرای علاقه‌مندان است و در حاشیه آن نیز نمایشگاه عکسی باهمت هنرمندان ابرکوه دایر شده است.

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010926104376

برچسب‌ها