۲۰ طرح گردشگری شاخص در کهگیلویه و بویراحمد در دست‌ ساخت است

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم‌اکنون ۲۰ طرح‌ مهم و شاخص در حوزه گردشگری استان وجود دارد که در فرآیند دوره ساخت قرار دارند.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سید احسان عسکری امروز شنبه 26 آذرماه 1401 اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌ها ظرف حداکثر شش ماه تا دو سال و نیم آینده این طرح‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: طرح پل معلق یاسوج پایتخت طبیعت ایران که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های گردشگری جنوب کشور ایفای نقش خواهد داشت در آستانه کلنگ زنی قرار گرفته است.

عسکری تصریح کرد: برای این طرح پیش‌بینی می‌شود، حدود ۲۵۰ میلیارد تومان به قیمت امروز هزینه خواهد شد.

او تأکید کرد: این طرح در کنار پارک آبی یاسوج می‌تواند بعد گردشگری را در مناطق سردسیری استان رونق دوچندان ببخشد و علاوه برافزایش درآمدی که در استان شکل می‌گیرد موجب شناساندن استان به سایر نقاط کشور می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار ادامه داد: تاکنون، ۱۲۵ میلیارد تومان به قیمت امروز برای پروژه پارک آبی یاسوج هزینه شده است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین زیباترین رستوران استان حدود یک ماه قبل با حمایت بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

عسکری تصریح کرد: این رستوران که در آبشار یاسوج واقع‌شده است می‌تواند فازها و زیرساخت‌های گردشگری را در سطوح بالاتری قرار دهد و موجبات شکوفایی ظرفیت‌های استان شود.

او تأکید کرد: با توجه به اینکه دولت کنونی، دولت مردمی است باید مدیران اقتصادی شبانه‌روز کار کنند زیرا که مشکل جامعه امروز، اقتصاد معیشت و اقتصاد است که همگی نیاز به برنامه‌ریزی و اجرا هستیم.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرایط فعلی اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد درخور مردم و متناسب با منابع استان نیست اما می‌توان گفت اکنون استان در شرایط جهش اقتصادی قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010926400648

برچسب‌ها