نخستین جشنواره صنایع‌دستی هنرمندان بسیجی اصفهان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از برگزاری اولین جشنواره صنایع‌دستی هنرمندان بسیجی اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علیرضا ایزدی امروز 20 دی‌ماه سال 1401، با اعلام این خبر گفت: با توجه به هم‌گرایی میان این اداره‌کل و سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان، نخستین جشنواره صنایع‌دستی هنرمندان بسیجی اصفهان در سه سطح منطقه‌ای، استانی و ملی در 28 شهرستان استان اصفهان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به توافق‌های انجام شده با سازمان بسیج هنرمندان استان، 28 شهرستان اصفهان همراه با شهر اصفهان به پنج منطقه در حوزه شمال، جنوب، مرکز، غرب و شرق تقسیم و جشنواره منطقه‌ای با حضور هنرمندان با ارائه صنایع‌دستی برتر این آن‌ها برگزار شده و آثار برگزیده این پنج منطقه در سطح استان اصفهان و هم‌زمان با دهه مبارک فجر در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

ایزدی تصریح کرد: با توجه به توافقات انجام‌شده میان معاون صنایع‌دستی و پایگاه بسیج اداره‌کل با سازمان بسیج هنرمندان اصفهان، به هنرمندان برگزیده جوایزی اهدا و در نهایت آثار برگزیده در دو حوزه منطقه‌ای و استانی در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی کشور ارائه می‌شود.

او گفت: تلاش داریم تا ضمن برگزاری این جشنواره، بازارچه‌های صنایع‌دستی در حاشیه جشنواره در دو حوزه منطقه‌ای و استانی برگزار شود تا هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان‌های استان نیز بتوانند از مواهب اقتصادی این جشنواره بهره‌مند شده و از این طریق بتوان ضمن حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی، اندکی از آلام و مشکلات آنان که در طی سه سال اخیر و شیوع بیماری کرونا با آن مواجه بودند، بکاهیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401102023657

برچسب‌ها