برگزاری اولین جشنواره گندم شیر در زرند

مدیر میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند از برگزاری اولین جشنواره گندم شیر در تاریخ 13 بهمن‌ماه جاری در روستای کهنوج از توابع دهستان سربنان زرند خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، محمد اسلامی دهم بهمن‌ماه 1401 اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره علاوه بر معرفی آداب و رسوم مناطق مختلف شهرستان زرند شناساندن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و همچنین جذب گردشگر و سرمایه‌گذار در حوزه‌های مذکور است.

مدیر میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند افزود: در کنار برگزاری جشنواره گندم شیر، اجرای برنامه‌های متنوع و شاد را با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستای کهنوج خواهیم داشت.

او با بیان اینکه مهارت پخت گندم شیر (بلغور شیر) در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است بیان کرد: غذای بلغور شیر از جمله غذاهایی مقوی و خوشمزه‌ای است که در کرمان و برخی از شهرستان‌ها همچون زرند پخت می‌شود.

اسلامی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ غذاهای سنتی فرصت مناسبی برای فرهنگ‌سازی و سوق دادن ذائقه خانواده‌ها به خصوص نسل جوان و نوجوان به سمت غذاهای اصیل ایرانی به عنوان غذاهایی سالم است.

او با اشاره به اینکه امروزه گردشگری غذا در کل دنیا از طرفداران زیادی برخوردار است بطوریکه مردم و گردشگران برای خوردن غذایی خاص به کشوری دیگر سفر می‌کنند گفت: برپایی این گونه جشنواره‌ها در شهرستان زرند و شهرستان‌هایی که غذایی خاص و اصیل دارند می‌تواند فرصتی برای رونق گردشگری غذا باشد.

مدیر میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند خاطرنشان کرد: مسئولان شهر زرند به عنوان شهر جشنواره‌ها به دنبال کشف ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها این شهرستان برای برگزاری جشنواره هستند که خوشبختانه در این زمینه موفق بوده‌اند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011110459247

برچسب‌ها