نشست برنامه‌ریزی نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در رفسنجان برگزار شد

نشست برنامه‌ریزی نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در شهرستان رفسنجان با حضور معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان و مدیران شهرستان رفسنجان برگزار شد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، اولین نشست برنامه‌ریزی در خصوص نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با هدف برگزاری در رفسنجان با حضور معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان، روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، نماینده شرکت همگامان مس سرچشمه رفسنجان، نماینده اتاق بازرگانی رفسنجان، رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان رفسنجان و نماینده هنرمندان برگزار شد.

اعظم علیخانی گفت: فضا و زمینه آماده است تا هنرمندان و صنعتگران سراسر کشور فرصت ارائه آثارشان را در یک فضای مناسب در شهرهای مختلف ایران داشته باشند.

معاون صنایع‌دستی استان کرمان گفت: سالانه شاهد حضور هنرمندان کرمانی در نمایشگاه‌های ملی صنایع‌دستی سطح کشور هستیم.

او گفت: فضای نمایشگاه ملی در عین حال که مداومت برگزاری دارد، اما برای جمعیت هنرمندان خیلی محدود و کوچک است و اتفاق بزرگی برای جامعه هنری رخ نمی‌دهد چون برای هنرمندان تنها جایگاه فروشی که می‌توانند اثر بخش باشد همین برپایی نمایشگاه‌ها و مشارکت در آن است.

علیخانی افزود: هرچه تعداد نمایشگاه‌های ملی در سطح کشور افزایش یابد فرصت بیشتری در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت و  هم در بحث فروش و هم در بحث درس آموزی رقابت ایجاد می‌کند.

معاون صنایع‌دستی کرمان گفت: هنرمندان وقتی کنار هم قرار می‌گیرند، می‌توانند ایده‌های یکدیگر را ببینند و به کار برده و کار خودشان را به قیاس بگذارند و خود را محک بزنند.

او ادامه داد: با برپایی نمایشگاه یک فرصت تعاملی خوب بین هنرمندان ایجاد می‌شود که باعث رشد کارشان خواهد شد.

علیخانی با اشاره به اینکه آنچه که در حاشیه نمایشگاه‌ها رخ می‌دهد به نوعی ارزش افزوده آن نمایشگاه‌ محسوب می‌شود، گفت: وقتی هنرمند ما در قالب پنل های طراحی شده، کلاس‌های آموزشی ذیل نمایشگاه فرصت این را پیدا خواهد کرد با تکنیک‌های فروش و روش‌های روز تجاری‌سازی و برندسازی آشنا شود، قدرت به نمایشگاه گذاشتن و فروش خود را بیشتر خواهد کرد چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین‌المللی، در بخش ارتقای سطح کیفی کار خود می‌تواند حرکت مثبتی به تناسب فضای نمایشگاه داشته باشد.

معاون صنایع‌دستی کرمان ادامه داد: برگزاری نمایشگاه در شهرستان‌ها به جهت خروج از تمرکزگرایی و ارج نهادن به فعالان شهرستان‌های استانی و ایجاد نشاط اجتماعی و پویایی اقتصادی در فضاهای مختلف استان است‌.

او از جمله اولویت‌های تحقق این برنامه‌ها را مطالعه و تامین زیرساخت مناسب دانست و گفت: بنا به بررسی فرهنگی، اقتصادی و اقلیمی شهرستان رفسنجان در نهایت آبان‌ماه برای برپایی نمایشگاه ملی صنایع‌دستی توسط شورای فنی صنایع‌دستی استان انتخاب شده است که لازم است مسئولین شهرستانی نیز متناسب با زیرساخت رفسنجان، متناسب با دیگر رویدادهای شهرستان و شرایط حمل‌ونقل بین استانی و درون شهری و اقامتی تدبیر لازم را انجام دهند.

علیخانی در ادامه گفت: ان‌شاءالله کار به‌گونه‌ای هدایت شود که فرصت برپایی نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در شهرستان رفسنجان به شایستگی در راستای منفعت دوسویه فعالان حوزه صنایع‌دستی و شهرستان رفسنجان باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021901001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha