دبیرخانه دائمی پرونده «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» تشکیل شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: دبیرخانه دائمی پرونده ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» با محوریت معاونت عمرانی استاندار برای رصد و انجام اقدامات مناسب در راستای ثبت این یادمان مهم تاریخی تشکیل شده است.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان،  محسن معصوم علیزاده چهارشنبه در جمع خبرنگاران حاضر در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران با بیان اینکه پرونده ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» از نظر یونسکو جذاب‌ترین پرونده است، افزود: از سال ۹۹ کارهای خوبی برای ثبت این اثر انجام شد و در نهایت با تلاش مسئولان کشوری و استانی به یونسکو تحویل شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: کاشناسان و ارزیابان یونسکو از این پرونده بازدید و نتایج خود را اعلام می‌کنند تا در نهایت این پرونده در یونسکو به ثبت برسد و در این راستا کف‌سازی، مرمت، جداره‌سازی آثار تاریخی، کاروانسرا و مساجدی که در این منطقه قرار دارند باید انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان، نگهداری از میراث فرهنگی و تاریخی استان و انتقال آن به نسل آینده را ضرورری برشمرد و افزود: ما وظیفه داریم میراث فرهنگی گذشتگان را حفظ کنیم و به نسل آینده به عنوان فرهنگ و تاریخ انتقال دهیم.

معصوم علیزاده با تاکید بر اینکه آشنایی مردم با میراث فرهنگی موجب حفظ آنها می شود، آموزش، معرفی و آگاه کردن نسل های مختلف نسبت به ارزش های میراث فرهنگی بهترین راه برای حفظ بناها و محوطه های تاریخی اعلام کرد.

وی افزود: بی توجهی به حوزه میراث فرهنگی به آثار فرهنگی ما آسیب می‌زند و عدم آشنایی موجب می‌شود که ما آثار فرهنگی را به عنوان سرمایه نبینیم و به آنها آسیب بزنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011117889404

برچسب‌ها