ثبت جهانی روستای قلعه بالا در حال پیگیری است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ثبت جهانی روستای قلعه بالا از توابع بخش بیارجمند در حال پیگیری است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم‌زاده روز چهارشنبه 3 اسفندماه 1401 با بیان اینکه ثبت جهانی روستای قلعه بالا از توابع بخش بیارجمند در حال پیگیری است، افزود: به دلیل اشتغال عمده اهالی روستا در خانه‌های بوم‌گردی در این روستا فرد بی‌کار دیده نمی‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه گردشگری سهم بسزایی از اقتصاد منطقه بیارجمند را شامل می‌شود، گفت: گردشگری در منطقه بیارجمند امید بسیاری از اهالی آن است و سهم بسزایی از اقتصاد محلی را شامل می‌شود.

کرم‌زاده توسعه زیرساخت و خلاقیت را دو مسئله اصلی در صنعت گردشگری دانست و تأکید کرد: در جذب گردشگر علاوه بر اینکه باید منظره و آب‌وهوا مناسب و مهمان‌پذیر خوبی باشیم باید خلاقیت هم داشته باشیم.

او ادامه داد: این خلاقیت‌ها در نوع پذیرایی و نوع نگاه اهالی است که باید توسط مردم شکل بگیرد و الگوی خلاقیت‌های گردشگری که در روستای قلعه بالا وجود دارد باید در تمامی روستاها ایجاد شود.

کرم زاده منطقه بیارجمند را با توجه به داشتن دشت برای ایجاد بالن‌سواری مناسب ارزیابی کرد و افزود: این ظرفیت وجود دارد که گردشگران بتوانند از فراز خارتوران شاهد حیات‌وحش و گونه‌های متنوع زیستی این منطقه باشند و از بالن‌سواری نیز لذت ببرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان تأکید کرد: افزایش رویدادها و جشنواره‌ها یکی از مهم‌ترین راهکارهای رونق گردشگری است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011203863246

برچسب‌ها