موزه آموزش و پرورش ابهر راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان در حین بازدید و در جمع کارکنان آموزش و پرورش، اظهار کرد: برپایی این موزه نیاز به امکانات، تمهیدات دقیق و مدونی دارد و برای این که مقدمات احداث صورت بگیرد باید با دستگاه‌‎‌های اجرایی رایزنی شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان؛ سید سعید صفوی ظهر روز یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ در بازدید از مدرسه قدیمی امام صادق شهرستان ابهر و تبدیل آن به یک موزه گفت: این موزه می‌تواند تاریخ غنی آموزش در این استان را معرفی کرده و به عنوان یکی از اقدامات شاخص فرهنگی در تاریخ استان ثبت شود، آشنایی و آگاهی دانش‌آموزان و مردم با پیشینه آموزش و شیوه‌های تربیتی در خور توجه و اهمیت است و در واقع این موزه با ارزش تداعی‌گر دوران تکاملی آموزش و پرورش شهرستان ابهر می‌تواند باشد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان حفظ وسایل و جلوگیری از تخریب آن‌ها و همچنین پاسداری از فرهنگ و آموزش و زحمات فرهنگیان را از جمله دلایل راه‌اندازی موزه آموزش و پرورش ابهر دانست و یادآور شد: موزه خود به تنهایی مهم‌ترین مرکز اسناد و تحقیق در خصوص پیشرفت آموزشی است و هویت فرهنگی و آموزشی منطقه و همچنین مفاخر امر تعلیم و تربیت را در عرصه شهود قرار می‌دهد. 

او گفت: در صورت بهسازی و آماده‌سازی بنای معرفی شده برای موزه توسط مسئولان شهرستان به‌ویژه شورای شهر و شهرداری و آموزش و پرورش شهرستان و... ، پیگیری و مجوز آن صادر خواهد شد. برای تشکیل موزه قطعا نیاز به منابع مالی و انسانی کارآمد داریم و برای این که مقدمات احداث صورت بگیرد باید با دستگاه‌‎های اجرایی رایزنی صورت گیرد.

مجید مرادی ادامه داد: این موزه در یکی از بناهای زیبا و تاریخی آموزش و پرورش به نام دبیرستان امام صادق با قدمت ۷۰ سال افتتاح خواهد شد و امیدواریم محلی برای حضور و استفاده عموم مردم و به ویژه فرهنگیان باشد. 

رئیس اداره آموزش وپرورش شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: در راه‌اندازی این موزه همه فرهنگیان و مسئولان نقش بسزایی خواهند داشت به ویژه برخی از بازنشستگان که آثار مختلف مکتوب مربوط به سال‌های مختلف تحصیل خود و ابزارهایی شامل کیف‌های مدرسه قدیم، لوازم التحریر، بخاری‌های قدیمی، تخته سیاه قدیمی و آن چه به تعلیم و تربیت در دوران گذشته بود را ارائه خواهند کرد. 

او گفت: در این موزه مدرسه معرفی شخصیت‌های مهم، افتخارات استان در امر آموزش و تاریخچه فرهنگی استان به مردم معرفی خواهد شد.

انتهای پیام./

انتهای پیام/

کد خبر 14011208931841

برچسب‌ها