میزبانی بقاع متبرکه استان قم از مسافران جمکران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: تمام ظرفیت‌های بقاع متبرکه استان برای میزبانی شایسته از مسافران جمکران در نیمه شعبان امسال به کار گرفته شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری هفدهم اسفندماه ۱۴۰۱ با اشاره به مناسبت فرخنده نیمه شعبان گفت: مطابق آیین‌نامه‌ها و طرح‌های فرهنگی و اجتماعی، تمام ظرفیت‌های اوقاف و بقاع متبرکه استان قم در قالب مراکز اسکان، مواکب و موقوفات مرتبط، برای میزبانی شایسته از زائران در نیمه شعبان امسال به‌کار گرفته شد.

او افزود: در برخی بقاع متبرکه شاخص استان قم، ظرفیت اسکان شبانه‌روزی و موقت مسافران فراهم شده است که شامل حسینیه و فضاهای سرپوشیده برای اسکان کاروانی و زائرسرا و سوئیت‌های خانوادگی است که همه آن‌ها برای این منظور تجهیز و آماده‌سازی شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: ایستگاه‌های صلواتی در مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) و به همت حرم‌های مطهر امامزادگان برای توزیع اقلام مختلف از جمله غذای گرم، چای و شیرینی دایر شده است.

اسکندری با اشاره به مواکب برپا شده توسط آستان مقدس امامزاده احمد بن قاسم (ع) گفت: در این موکب از مهمانان مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت معصومه (س) پذیرایی می‌شود؛ همچنین غرفه‌ای برای ثبت عکس یادگاری راه‌اندازی شده است.

او ادامه داد:موکب امامزاده احمد بن قاسم (ع) ۴۰ هزار پرس غذای گرم بین مهمانان توزیع می‌کند همچنین دو موکب دیگر نیز به نام این امامزاده واجب التعظیم در عمودهای ۱۶ و ۸۶ برپا شده‌است که با همکاری صدا و سیمای مرکز قم فعالیت خود را شروع کرده‌اند و تمام ارتباطات رسانه‌ای را مدیریت کرده و محلی برای استقرار خبرنگاران و تولید گزارش و فیلم از پیاده‌روی مهمانان به سمت مسجد مقدس جمکران خواهند بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: سازمان جمعیت هلال احمر استان اقدام به برپایی چادرها و ایستگاه‌های درمانی در اطراف مسجد مقدس جمکران، بلوار پیامبر اعظم (ص) و مبادی ورودی شهر قم کرده که این طرح گسترده با همکاری اوقاف و امور خیریه استان قم تدارک دیده شده و این اداره‌کل مبلغ ۳ میلیارد ریال از محل عواید موقوفات درمانی خود را به آن اختصاص داده است.

اسکندری گفت: در تمام ایستگاه‌های درمانی هلال احمر، خدمات پزشکی، درمانی و بهداشتی به مسافران مسجد جمکران ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011217684189

برچسب‌ها