گنجینه پزشکی در موزه دین و دنیای قم راه‌اندازی شد

بخش گنجینه پزشکی موزه دین و دنیا واقع در مسجد مقدس جمکران آماده ارائه خدمات به زائران و نمازگزاران است.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، بخش گنجینه پزشکی موزه دین و زندگی بیست و چهارم اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فلاح‌زاده رئیس موزه دین و دنیا در جوار مسجد مقدس جمکران راه‌اندازی شد. 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فلاح‌زاده در این مراسم از همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قم در راه‌اندازی این بخش قدردانی کرد و گفت: باید بتوانیم معارف دینی حوزه سلامت را به صورت تجسمی، تصویری و نگارستانی به نمایش بگذاریم. 

رئیس موزه دین و دنیا افزود: در این گنجینه مسائل دینی مربوط به سلامت، فقه‌ پزشکی و انطباق امور پزشکی با شرع مقدس اسلام به صورت تجسمی و تصویری به نمایش گذاشته شده‌ است. 

او ادامه داد: موزه دین و دنیا با دارا بودن ۱۰ گنجینه در ۳۲۰۰ متر فضا در مسجد مقدس جمکران آماده ارائه خدمات به زائران و نمازگزاران است. 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فلاح‌زاده گفت: موزه دین و دنیا نخستین موزه مفهومی در جهان اسلام به شمار می‌رود که در این موزه در کنار زیبایی‌های که انسان را به وجد می‌آورد، در قالب آیات و روایات دینی نیز مردم با این موضوع آشنا شده و نقش مهمی در ترویج سبک زندگی اسلامی خواهد داشت. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011225684847

برچسب‌ها