جلسه ستاد اسکان استان زنجان تشکیل شد

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان گفت: جلسه ستاد اسکان استان زنجان  با حضور ۱۰ کمیته اجرایی خدمات سفر تشکیل شد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، سید سعید صفوی روز پنجشنبه ۲۴ اسفند۱۴۰۱ در جلسه ستاد اسکان گفت: ظرفیت‌های اقامتی استان در درجه اول مربوط به هتل‌ها، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و تأسیسات گردشگری است و مابقی آن نیز مدارس آموزش و پرورش، خانه‌های استیجاری و کمپینگ‌های شهرداری‌ها در سطح شهرهای استان را شامل می‌شود. تلاش ما بر این بوده است که ظرفیت شهرستان‌ها را افزایش دهیم و با توجه به رویکرد توزیع سفر، شهرستان‌ها نیز آمادگی بیشتری برای پذیرش مسافران نوروزی داشته باشند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان افزود: اماکن عمومی از جمله نمازخانه‌ها وسرویس‌های بهداشتی بین‌راهی به‌نوعی نشان‌دهنده سطح فرهنگ استان برای پذیرایی از مسافران و گردشگران است و انتظار می‌رود در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات و کاستی‌ها اقدام شود.

صفوی با تأکید بر آمادگی کامل برای استقبال از مسافران نوروزی در سطح استان اظهار کرد: رویکرد ستاد اجرایی خدمات سفر استان، اولا ارتقای کیفیت خدمات سفر استان به منظور رضایتمندی مسافران و هموطنانی است که استان زنجان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند و ثانیا تأکید بر توزیع سفر در سطح استان با هدف توسعه گردشگری در مناطق کمتر توسعه یافته است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان ادامه داد: لازم است هماهنگی برای برگزاری آیین‌ها و رسوم مذهبی، برنامه‌های افطار تا سحر، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، ایجاد محل‌هایی برای اقامه نماز، آماده سازی مساجد، حسینه‌ها، اماکن فرهنگی‌مذهبی و... برای گردشگران در ماه رمضان در نظر گرفته شود.

او گفت: این جلسه به منظور آماده‌سازی و سامان‌دهی مراکز اسکان مسافران و گردشگران و نظارت بر انها تشکیل و وظیفه اصلی این کمیته ارائه راهکار و پیشنهاد به سایر کمیته ها برای رفاه بیشتر مسافران و گردشگران است که به منظور رفاه حال مسافران نوروزی رسیدگی به وضعیت و امکانات رفاهی کمپ‌ها، مجتمع های رفاهی مراکز اقامتی و... در دستور کار این کمیته قرار دارد.

معاون گردشگری استان زنجان افزود: استان زنجان، 10هتل، چهار هتل آپارتمان، چهار اقامتگاه سنتی،17 مهمان پذیر، 17 خانه مسافر، پنج تاسیسات اقامتی در مجتمع‌هاي گردشگری استان زنجان دارای 677 اتاق و 1700 تخت و 160 اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت 2400 نفر است.

او گفت: علاوه بر واحدهای اقامتی رسمی به‌منظور اسکان مسافران نوروزی در زنجان از سایر ظرفیت‌ها مانند فضاهای آماده‌‎سازی شده مدارس نیز استفاده می‌شود. 40 مدارس استان زنجان با ۲۸۶ کلاس درس و 1100 تخت در استان زنجان پذیرای مسافران نوروزی فرهنگی در ایام نوروز ۱۴۰۲ است. امکانات رفاهی مدارس در سه بخش ویژه، الف و ب درجه‌بندی شدند و در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌گیرند.

 دبیر هتلداران کشور گفت:  تلاش جامعه هتلداران استان این است که با ارائه بهترین خدمات ماندگاری گردشگران را افزایش دهد. میزان اقامت گردشگران از 12 ساعت به 36 ساعت در استان رسیده است که امیدواریم این میزان را به چندین برابر برسانیم و مدت زمان اقامت در استان افزایش یابد.

کامیار اسکندریون خاطرنشان کرد: امیدواریم در ایام نوروز با عملکرد مناسب همه دست‌اندرکاران ستاد اجرایی خدمات سفر استان خاطره‌های خوش و لحظات به یادماندنی برای میهمانان ورودی به استان رقم بزنیم.

ضمن اینکه ستاد نوروزی اداره کل میراث‌فرهنگی استان نیز به عنوان دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر، برنامه‌های متنوع و پر نشاطی را برای مسافران نوروزی با آمادگی کامل اجرا می‌کند. گردشگران نوروزی همچنین می توانند با تماس با شماره ۰۹۶۲۹ از محل استقرار و نحوه خدمات رسانی ستاد اسکان خدمات سفر استان ها اطلاع پیدا کنند.

 انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011225931421

برچسب‌ها