مراسم بدرقه مسافران نوروزی در کرمانشاه برگزار شد

معاون گردشگری استان کرمانشاه از برگزاری مراسم بدرقه اولین مسافران نوروزی در ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، علی صابر روز سه‌شنبه اول فروردین 1402 اظهار کرد: در مراسمی مسافران نوروزی کرمانشاه که عازم مشهد مقدس بودند، با حضور مسئولان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  و راه‌آهن استان کرمانشاه بدرقه شدند. 

معاون گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه مراسم بدرقه مسافران نوروزی کرمانشاه در محل سالن راه آهن برگزار شد، افزود: در این مراسم که یکی از دفاتر گردشگری استان اسپانسری آن را برعهده داشت، برنامه‌های متنوعی اجرا شد. 

او تصریح کرد: اجرای موسیقی محلی با حضور گروه‌های آیینی و اهداء پک‌هایی به مسافران از جمله این برنامه‌ها بود. 

معاون گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه این مراسم آیینی برای حدود ۳۰۰ نفر از مسافران قطار کرمانشاه به مشهد برگزار شد، گفت: در پایان این برنامه به هرکدام از مسافران یک گلدان کوچک و پک‌های تغذیه‌ای اهداء شد. 

او دردخصوص اجرای این برنامه در سالن راه آهن کرمانشاه گفت: از آنجایی که میزان استقبال مسافرین نوروزی از قطار بالاست، لذا این برنامه را در محل سالن راه آهن کرمانشاه برگزار کردیم. 

صابر در ادامه به نقش مهم و تاثیرگذار حمل و نقل ریلی در  حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: در این راستا، مدتی پیش طی مکاتباتی از رجا درخواست کردیم که قطارهای سریع السیر با کیفیت بیشتری را به کرمانشاه اختصاص دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 14020103417811

برچسب‌ها