بازرسی از 43هزار واحد تولیدی، خدماتی و فروشگاهی خراسان رضوی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی گفت: از 15 اسفند سال گذشته تاکنون 43هزار مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، خدماتی و فروشگاهی انجام و 6هزار پرونده نیز برای متخلفان تشکیل شده است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، امیررضا رجبی امروز پنجشنبه سوم فروردین ماه 1402 در نشست خبری قرارگاه عملیاتی مرکزی زائران خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: ارزش ریالی این پرونده‌های تشکیل شده 6.2 میلیارد تومان بوده است.

مسئول کمیته تنظیم بازار ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از رویه‌هایی که امسال مورد تاکید و اجرا قرار گرفته، عودت مبالغ اضافه دریافتی و سپس تشکیل پرونده برای متخلفان است که تاکنون یک میلیارد و 200میلیون تومان مبالغ اضافه دریافتی به شهروندان عودت داده شده است.

رجبی افزود: عودت مبالغ اضافه دریافتی به شهروندان اثر بیشتری دارد و موجب رضایتمندی بیشتر شهروندان و زائران شده است.

او اظهار کرد: اگر چه مبنای کار ما تعطیلی واحد صنفی نیست اما واحدهایی صنفی که تخلف را تکرار کنند پلمب می‌شوند که 35 واحد تاکنون پلمب شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی یادآور شد: عمده واحدهای تولیدی و صنفی کارشان را به درستی انجام می‌دهند و مجموع واحدهای متخلف به یک درصد هم نمی‌رسد و هر چند اصل را بر ارشاد واحدهای صنفی گذاشته‌ایم، اما با اندک تخلف هم برخورد قانونی لازم انجام می‌شود.

همچنین محمد میری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گزارشی از اقدامات انجام شده در کارگروه تامین و توزیع اقلام مورد نیاز زائران اظهار کرد: 800 تن میوه با نرخ مصوب تامین و در حال توزیع است، هم‌چنین 1700 تن مرغ منجمد تامین و از اسفند ماه در حال توزیع است.

او افزود: 6700 تن گوشت قرمز نیز در بازارهای هدف عرضه می‌شود.

میری گفت: برای تامین نان مورد نیاز زائران 22 واحد سیار و ثابت نانوایی در خیابان‌های اطراف حرم مطهر رضوی مستقر و با تامین روزانه 70 کیسه آرد سهمیه این واحدها افزایش یافته است، همچنین چهار نانوایی آزادپز نیز سهمیه آن‌ها را 250 کیسه به 350 کیسه افزایش یافته است.

همچنین هادی مخملی رئیس اتاق اصناف مشهد گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد و گفت: 716 واحد صنفی منتخب در اطراف حرم مطهر رضوی 20 قلم کالاهای اساسی را با درج قیمت و عرضه می‌کنند.

او ادامه داد: تاکنون 3هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام و به 282 مورد شکایت رسیدگی شده است.

مخملی تصریح کرد: تاکنون 569 پرونده تشکیل و 900 میلیون تومان نیز به شهروندان و زائران بازگردانده شده است.

 همچنین محمد فاضلی معاون تعزیرات حکومتی خراسان رضوی دراین نشست گفت: در 2086 مورد بازرسی‌ 427 مورد پرونده تشکیل شده است.

او افزود: از 8 اسفند ماه تاکنون متخلفان به پرداخت 16 میلیارد و 496 میلیون و 489 هزار و 870 ریال محکوم شده‌اند.

فاضلی اظهار کرد: هم‌چنین تعداد 69 واحد صنفی نیز به‌صورت موقت تعطیل شده‌اند و پارچه اعلام تخلف در سردر واحد صنفی آن‌ها نصب شده است.

او با بیان این که رضایت زائران و مردم از بازار و خدمات دریافتی بیشتر شده است، تصریح کرد: اقداماتی مهمی در تنظیم بازار شامل تهیه، تولید، توزیع مناسب و حلقه آخر نظارت و رسیدگی به تخلفات انجام شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020103770251

برچسب‌ها