مراسم «تکم گردانی» در شهرستان فامنین برگزار شد

در راستای استقبال از نوروز مراسم «تکم گردانی» توسط اداره میراث‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فامنین استان همدان در معابر محدوده مرکزی شهر برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محمد زارعی، گفت: همزمان با آخرین روزهای سال جاری مراسم ویژه تکم خوانی به صورت سیار در شهرستان فامنین و با اجرای گروه ویژه «تکم گردانی» برگزار شد.

رئیس اداره میراث‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فامنین گفت: این برنامه که قریب سه ساعت متوالی صورت پذیرفت، با استقبال پر شور و شعف همشهریان گرامی مواجه شده و اسباب شادی و خرسندی آنان را فراهم ساخت.

زارعی ادامه داد: «تکم خوانی» از آیین‌های کهن برای استقبال از نوروز و سال جدید است و واژه "تکم" در زبان آذربایجانی به مفهوم "بز نر" معنی می‌شود که در این رسم سنتی از زبان آن اشعاری نسبت به مخاطبان توسط تکم چی‌ها قرائت می‌شود که محتوای کلی آن بشارت بهار، شکفتگی دوباره طبیعت، دعا و نیایش برای ساعات و دقایق خوش با اتفاقات نیکو در سال آینده و ترک کدورت‌ها است.

او ادامه داد: این برنامه با حضور امام جمعه ،فرماندار و کلیه اعضا ستاد اجرایی خدمات سفر در ورودی شهر فامنین برگزار و با اهدا گل و شیرینی و هدایا از مسافرین استان اسقبال شد.

انتهای پیام/

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020103889166

برچسب‌ها