برنامه‌های نوروزی در کرمانشاه خلاقانه و شاخص است

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تنوع و خلاقیت در برگزاری برنامه‌های نوروزی در کرمانشاه بویژه در دو مجموعه میراث جهانی بیستون و محوطه تاریخی طاق بستان ابراز رضایت کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، سید جواد واحدی روز جمعه ۴ فروردین‌ماه در بازدید از محوطه میراث جهانی بیستون و خدمات ارائه شده در آن به گردشگران نوروزی، اظهارکرد: یکی از مسائلی که کرمانشاه امسال بسیار خوب روی آن کار، بحث برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی است. 

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: در این نمایشگاه‌ها، هنرهای دست‌ساز زیبا و اصیل هنرمندان صنایع‌دستی کرمانشاهی به خوبی و با خلاقیت به گردشگران معرفی شده است.

او ادامه داد: همچنین در کنار نمایشگاه‌های صنایع دستی، سیاه چادرهایی برپا شده که با عرضه انواع آش‌ها، نان‌ها و شیرینی‌های محلی کرمانشاه به گردشگران و میهمانان نوروزی آنها را با خوراک‌های جهانشهر خلاق خوراک ایران آشنا می‌کند. 

واحدی به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و تفریحی در مجموع جهانی بیستون برای گردشگران هم اشاره کرد و گفت: جشنواره نوروز ملی در بیستون با برنامه‌های مختلفی که در آن تعریف شده توانسته گردشگران و میهمانان نوروزی را از بازدید از این محوطه جهانی راضی و خرسند نگاه دارد. 

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی،  اضافه کرد: اجرای برنامه‌هایی همچون جشنواره صخره نوردی، بالن و پاراگلایدرسواری برنامه‌های ویژه‌ای است که در مجموعه جهانی بیستون در حال اجرا است که می‌تواند به عنوان یک الگو در کشور مطرح شود. 

او به بازدیدی که از مجموعه تاریخی طاق‌بستان هم داشته اشاره کرد و گفت: در این مجموعه هم با برگزاری برنامه‌های شاخصی مانند تنبورنوازان و دف نوازان تلاش شده تا رضایت گردشگران فراهم شود. 

واحدی در پایان از مجموعه استان و بویژه اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در راستای تنوع و برگزاری برنامه‌های ویژه و شاخص در ایام نوروز برای گردشگران قدردانی کرد. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020104417151

برچسب‌ها