123 بقعه متبرکه استان خراسان رضوی میزبان زائران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۱۲۳ بقعه متبرکه استان در طرح‌های مختلف به زائران خدمت‌رسانی دارند.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی حجت الاسلام محمد احمدزاده امروز دوشنبه هفتم فروردین ماه 1402 در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود : بیش از چهار هزار نفر از خادمان افتخاری بقاع متبرکه عهده دار خدمت‌گذاری هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: سفر زیارتی رهاورد معنوی و فرهنگی دارد و اگر صحبت از خدمات فرهنگی می‌شود، در واقع پربارتر کردن این سفر معنوی و فرهنگی است.

او با بیان این‌که همکاران ما در اداره کل اوقاف و امور خیریه توفیق خدمتگزاری در آستان‌های مقدس امامزادگان را داشتند و دارند، تصریح کرد: در این مدت ۱۲۳ بقعه متبرکه در قالب طرح‌های مختلف نسیم انتظار، آرامش بهاری و ضیافت الهی خدمت‌رسانی کردند و بیش از ۴۰۰۰ نفر از خادمان افتخاری بقاع متبرکه، هیات‌های امنا، مدیران و مسئولان فرهنگی بقاع متبرکه عهده‌دار خدمتگزاری به زائران هستند.

احمدزاده ادامه داد: برنامه‌های ما با انجام مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزارهای شهدا که در ۷۰ بقعه متبرکه افتخار میزبانی ۷۶۰ شهید را داریم، شروع شد و با برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه‌های کودک و نوجوان، مشاوره و پاسخگویی مسائل شرعی، مشاوره وقف، چندرسانه‌ای، عفاف و حجاب، غرفه‌های قرآنی و تهیه و توزیع محصولات فرهنگی ادامه پیدا کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: بخشی از ایام تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان مصادف شده است. در این ایام سفره‌های ساده افطاری در بقاع متبرکه و ایستگاه‌های صلواتی با کمک خیرین دنبال می‌شود. حتما نمازهای جماعت در ایام خدمتگزاری به زائران برگزار خواهد شد. ۱۴۰ برادر و خواهر روحانی در این طرح کمک می‌کنند. مراسم تحویل سال در ۵۵ بقعه متبرک با حضور ۳۵ هزار زائر انجام شد.

احمدزاده افزود: در مسیر خدمت به زائران در ۱۲ فروردین که همزمان با رحلت حضرت خدیجه(س) است. ویژه‌برنامه خدیجه مادر امت در بقاع متبرکه انجام خواهد شد. غرفه‌های مختلف مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی نیز جزو برنامه‌های بقاع متبرکه است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020107770585

برچسب‌ها