۴۲ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری اسلام آبادغرب دیدن کردند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اسلام آبادغرب از بازدید ۴۲ هزار گردشگر از جاذبه‌های شهرستان اسلام آبادغرب خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، شهرام علی یاری با بیان اینکه ستاد خدمات سفر شهرستان اسلام آبادغرب از ۲۰ اسفندماه خدمات خود را به گردشگران و میهمانان نوروزی آغاز کرده، اظهارکرد: در این مدت تلاش کردیم تا با برنامه‌ریزی و ارائه خدمات مطلوب جذب حداکثری گردشگر را برای شهرستان داشته باشیم. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اسلام آبادغرب افزود: خوشبختانه کمیته‌های ده‌گانه ستاد خدمات سفر شهرستان در این مدت همکاری و هماهنگی بسیار خوبی را باهم داشته‌اند تا میزبان شایسته ای برای گردشگران و مسافران نوروزی باشیم. 

او با بیان اینکه ظرفیت‌های لازم برای اسکان میهمانان نوروزی طی این مدت فراهم شده، گفت: مجموعه تا پایان روز هفتم فروردین حدود ۴۰۷۳ نفر در اقامتگاه‌های رسمی شامل هتل آپارتمان، خانه معلم، مدارس و خانه مسافرها و حدود ۶ هزار و ۲۰۰ نفر هم در اقامتگاه‌های غیررسمی مانند پارک‌ها، بوستان‌ها و زائرسراها اسکان پیدا کرده‌اند. 

علی یاری تصریح کرد: همچنین در این مدت ۴۲ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و مذهبی شهرستان اسلام ابادغرب بازدید کرده‌اند. 

او ادامه داد: آتشکده پلنگرد، شیان و میلگه و بنای فیروز آباد از مهمترین جاذبه‌های تاریخی شهرستان اسلام آباد غرب هستند که در این ایام گردشگران نوروزی از آنها بازدید کرده‌اند. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اسلام آبادغرب با بیان اینکه در این ایام بقاع متبرکه و جاذبه‌های طبیعی شهرستان هم میزبان تعداد قابل توجهی از گردشگران بوده‌اند، گفت:  جاذبه‌های طبیعی و گردشگری در این شهرستان شامل مجتمع گردشگری سد شیان،سراب هرسم، سراب شرف آباد اسلام آباد، منطقه میان تنگ منصوری ، سد طبیعی بره سیله ، تنگ صندوقه و جاذبه مذهبی شامل بقعه شاهزاده حسن حمیل، مقبره قاضیوند ، امامزاده علی اکبر هستند. 

او گفت: با ایجاد جاذبه دست ساز در ورودی شهر اسلام آباد توسط شهرداری و احداث سازه سنتی، سفره هفت سین، برپایی سیاه چادرهای سنتی و پخت نان و شیرینی جات محلی فضای آرام بخشی در ورودی شهر اسلام آباد ایجاد شده‌است.

علی یاری تاکید کرد: یکی دیگر از اقدامات برای جذب گردشگر ساماندهی بازارچه دائمی صنایع‌دستی با ۱۴ غرفه ثابت و ارائه هنرهای صنایع‌دستی توسط صنعتگران شهرستان هم به صورت نمایشگاه و هم برای فروش محصولات صنایع‌دستی و ایجاد درآمد و کسب و کار صورت گرفت که در این مدت غرفه‌های مذکور فروش خوبی داشته‌اند. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020108417933

برچسب‌ها