معرفی آئین کهن شهرستان تیران و کرون در نوروزگاه اصفهان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تیران و کرون از اجرای برنامه نوروزگاه این شهرستان با حضور هنرمندان و دوستداران میراث‌فرهنگی تیران و کرون در مجموعه جهانی باغ‌موزه چهلستون خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، محسن مظاهری، با اعلام این مطلب گفت: با توجه به هم‌زمانی بهار طبیعت با بهار قرآن، با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در قالب برنامه نوروزگاه، برنامه‌های متنوعی ازجمله معرفی آداب‌ورسوم مردم شهرستان و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مختلفی در سطح شهرستان تیران و کرون ویژه مسافران نوروزی در حال اجرا است.

او ادامه داد: همانند سال‌های گذشته، یک روز از نوروزگاه اصفهان مربوط به نوروزگاه شهرستان تیران و کرون بود که با حضور پرشور مسافران نوروزی در محل مجموعه جهانی باغ‌موزه چهلستون اجرا شد.

مظاهری افزود: معرفی بناها و جاذبه‌های گردشگری شهرستان تیران و کرون، معرفی آئین و سنت‌های قدیمی مردم منطقه، معرفی آئین‌های مربوط به ماه مبارک رمضان، اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متنوع همراه با اجرای آئین دف‌نوازی و مسابقه ازجمله برنامه‌هایی بود که در این نوروزگاه اجرا شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402010923543

برچسب‌ها