تصادفات جاده‌ای چهارمحال و بختیاری 15 درصد کاهش یافت

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: تصادفات جاده‌ای این استان از 25 اسفندماه سال گذشته تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد کاهش داشته است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علی حیدری روز چهارشنبه 9 فروردین‌ماه 1402 در ستاد هماهنگی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: این در حالی است که در این مدت تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌های استان افزایش داشته است.

او با اشاره به ورود سامانه بارشی به چهارمحال و بختیاری در روزهای آینده افزود: تدابیر لازم برای جلوگیری از حوادث به‌ویژه حوادث غرق‌شدگی در استان اندیشیده شود.

حیدری تصریح کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های امدادی با توجه به پیش‌بینی بارش‌ها و وزش باد شدید در آماده‌باش کامل قرار دارند.

او یادآور شد: تدابیر لازم برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در پایان تعطیلات نوروز و روز طبیعت اندیشیده شده است و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

حیدری اضافه کرد: اقامت مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به چهارمحال و بختیاری از 25 اسفندماه سال گذشته تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون 6 فقره تصادف منجر به فوت در استان با هفت نفر فوتی رخ داده است.

سرهنگ غلامعلی نوربخش تأکید کرد: در این مدت ۴۱ فقره تصادف جرحی با 56 مصدوم و ۲۷ فقره تصادف منجر به خسارت در جاده‌های چهارمحال و بختیاری ثبت شد.

او افزود: ۶۰ درصد حوادث رانندگی مربوط به واژگونی خودروها در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد.

نوربخش تصریح کرد: راه‌اندازی ایستگاه سلامت می‌تواند در کاهش حوادث رانندگی در ۳۰ کیلومتری شهرها به‌ویژه در شهرستان‌های بروجن و لردگان تاثیرگذار باشد.

او یادآور شد: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون ۴۴۷ دستگاه خودرو در محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری به‌صورت ساعتی توقیف شدند.

نوربخش اضافه کرد: قرار بود دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری با هماهنگی فرمانداران خودرو در اختیار پاسگاه‌های پلیس‌راه قرار دهند تا گشت‌های پلیس افزایش پیدا کند اما این مهم هنور محقق نشده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در روزهای پایانی سال روان‌سازی ترافیک در معابر شهری در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ ایرج حسین‌پور تاکید کرد: بیشترین حوادث رانندگی درون‌شهری چهارمحال و بختیاری در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و فارسان رخ داده است.

او افزود: در نوروز سه هزار و 313 خودرو به‌علت نبستن کمربند ایمنی در چهارمحال و بختیاری اعمال قانون و ۶۰ خودرو متخلف حادثه‌ساز در استان توقیف شده است که تا پایان تعطیلات نوروزی رفع توقیف نمی‌شود.

حسین‌پور تصریح کرد: در این مدت سه هزار و 45 راننده حادثه‌ساز مشمول جریمه شده و ۹۲۶ راننده به‌علت سرعت غیرمجاز و ۳۰۰ راننده به‌علت عبور از چراغ قرمز اعمال قانون شده‌اند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل و جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا هفتم فروردین‌ماه جاری عملیات‌هایی از جمله خط‌کشی محورهای ارتباطی، لکه‌گیری آسفالت‌ها، شست‌وشو و نصب تابلوهای هشداردهنده، علائم راهنمایی و رانندگی، اصلاح روشنایی جاده‌ها، نصب گاردریل و نیوجرسی، آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز در استان انجام شد.

حسین مالکی تأکید کرد: در این مدت پنج میلیون و ۱۶۲ هزار و ۴۵۱ تردد خودرو در محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری ثبت شده است.

او یادآور شد: بیشترین میزان تردد در جاده‌های شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و فارسان ثبت شده است.

مالکی تصریح کرد: آمار تردد در جاده‌های این استان به تفکیک پلاک مربوط به استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، خوزستان، تهران، فارس، مازندران و خراسان‌رضوی است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ابتدای هفته آینده سرعت وزش باد در استان به ۹۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و کشاورزان، گلخانه‌داران‌، شیلات‌داران و سایر شهروندان باید تدابیر لازم را برای جلوگیری از بروز هرگونه خسارت بیندیشند.

مهران چراغ‌پور به ورود یک سامانه بارشی به چهارمحال و بختیاری از روز جمعه هفته جاری اشاره و تأکید کرد: این سامانه تا روز شنبه هفته آینده در استان بارش برف و باران را به‌دنبال دارد و به‌همین منظور هشدار نارنجی صادر شده است.

او افزود: با خروج سامانه بارشی از چهارمحال و بختیاری در روز یکشنبه و دوشنبه هفته آینده احتمال کاهش نسبی دما و سرمازدگی به باغات وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۵۳ پایگاه ثابت، سیار و موقت با یک‌هزار و 500 نیروی امدادگر، نجات‌گر و داوطلب در استان مشغول ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

مسعود مثنوی تأکید کرد: از 25 اسفندماه سال گذشته تاکنون ۲۰ حادثه به مرکز ای. اُ. سی. (EOC) جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری اعلام شد که ۳۸ گروه عملیاتی به این حوادث اعزام شدند.

او افزود: در این حوادث ۹ نفر به‌صورت سرپایی درمان و پنج مصدوم در صحنه جان خود را از دست دادند.

رئیس اورژانس چهارمحال و بختیاری و مدیر حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد نیز گفت: در نوروز بیش از هفت هزار تماس با مرکز ۱۱۵ گرفته شده که این تعداد در مدت مشابه سال قبل 6 هزار و 522 مورد بوده است.

محمود شمسی‌پور دهکردی تصریح کرد: در این مدت کارشناسان اورژانس چهارمحال و بختیاری در ۴۶۰ فقره حوادث ترافیکی امدادرسانی کرده‌اند.

او با اشاره به افزایش 37 درصدی حوادث ترافیکی چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال‌جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل یادآور شد: در این مدت ۳۱ مورد فوتی غیرتصادفی و 14 فقره مسمومیت با گاز منوکسید کربن در استان ثبت شده است.

شمسی‌پور اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۹ هزار و ۶۷۲ نفر به بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری مراجعه کرده‌اند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020109748779

برچسب‌ها