ثبت بیش از ۶ میلیون نفرشب اقامت نوروزی در خراسان رضوی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: از ۱۵ اسفند ماه سال 1401 تا 9 فروردین‌ماه 1402، شش میلیون و ۵۱۸ هزار و ۳۰۹ نفرشب اقامت در استان ثبت شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‎‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی امروز پنجشنبه دهم فروردین ماه 1402 با اعلام این خبر گفت: تاکنون 5 میلیون و ۵۲۶ هزار و۴۸۷ نفر اقامت در مشهد به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با بیان این که طی این مدت به صورت میانگین ۵۰ درصد گنجایش اقامتی استان تکمیل شده است، ادامه داد: این رقم در کلانشهر مشهد ۵۱ درصد است.

او تصریح کرد: از میان واحدهای اقامتی رسمی، هتل‌ها با ۶۷۲ هزار و ۶۱۴ نفر - شب، خانه مسافرها با ۵۸۴ هزار و ۹۸۶ نفر -شب و هتل آپارتمان‌ها با ۳۳۸ هزار و ۸۹ نفر - شب به ترتیب بیشترین میزان اقامت را در این مدت به خود اختصاص داده‌اند.

موسوی افزود: کمترین میزان اقامت متعلق به اقامتگاه‌های بوم‌گردی با ۴۶ هزار و ۹۴۰ نفرشب است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: طی این مدت همچنین بیش از ۷۴ هزار گردشگر خارجی از کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و ترکمنستان به این استان سفر کرده‌اند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020110770266

برچسب‌ها