نمایش آثار 12 صنعتگر رامهرمزی خوزستان در ایام نوروز

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رامهرمز از برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در عمارت تاریخی صمیمی این شهر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سیدعباس موسوی ضمن دعوت از مردم به‌منظور حمایت هرچه بهتر از هنرمندان شهرستان رامهرمز، گفت: با توجه به ایام تعطیلات نوروز و ورود گردشگران برای دیدن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی رامهرمز، اداره میراث‌فرهنگی به‌دنبال فعالیت‌های مستمر در حوزه حمایت از هنرمندان و صنعتگران فعال، اقدام به برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی کرده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رامهرمز با اشاره به این که نمایشگاه یاد شده از ابتدای نوروز در محل عمارت تاریخی صمیمی آغاز شده و تا دوازدهم فروردین‌ماه 1402 برپا بوده است، ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه به‌منظور حمایت از هنرمندان بومی، توسعه فرهنگ سنتی، ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از کارآفرینی برنامه‌ریزی شده بود که خوشبختانه با استقبال خوبی نیز از سوی صنعتگران و گردشگران همراه بود.

او افزود: این نمایشگاه حاصل تلاش و کوشش ۱۲ هنرمند و صنعتگر رامهرمزی در رشته‌های کپوبافی، معرق، چرم، گلیم‌بافی، سفالگری، دوخت لباس‌های محلی و... بود.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020113478773

برچسب‌ها