مشکلی برای تهیه بلیت بازگشت زائران از مشهد وجود ندارد

معاون اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با تدابیری که اتخاذ شده مشکل خاصی برای تهیه بلیت به وجود نیامده و زائران با کمال آرامش به زیارت خود رسیده و بلیت خود برای بازگشت را تهیه می‌کنند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، رضا صحراگرد با اشاره به پیش‌بینی‌ها و تدابیر لازم برای بازگشت زائران از مشهد اظهار کرد: 3 پیک ورود و خروج زائران و مسافران در مشهد داشتیم که با تدابیر لازم توانستیم زائران را به خوبی جابجا کنیم.

معاون اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان این‌که یکی از اتفاقات خوبی که امسال انجام شد، تهیه بلیت برگشت زائران در مقاصد با تقاضای بالا به مشهد بوده است، ادامه داد: شرکت‌های حمل‌ونقل تا پایان طرح نوروزی لیست‌های پیش‌فروش را بازگشایی کردند و همکاران ما نیز نظارت کامل داشتند، با تدابیری که اتخاذ شده مشکل خاصی برای تهیه بلیت به وجود نیامده و زائران با کمال آرامش به زیارت خود رسیده و بلیت خود برای بازگشت را تهیه کرده‌اند.

صحراگرد در خصوص نحوه صدور بلیت برای مسافران در روز‌های پایانی طرح نوروزی گفت: بلیت در پایانه مسافربری صادر نمی‌شود، اما همکاران شرکتی به ندرت برای زائرانی که اتباع خارجی هستند و یا در تهیه بلیت مشکل داشته‌اند، در پایانه مسافربری از سامانه و یا سایر نرم‌افزار‌ها بلیت تهیه کرده‌اند.

او در پاسخ به این سوال که آیا با کمبود اتوبوس برای بازگشت زائران مواجه نیستیم، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی استانداری و فرمانداری مشهد انجام شده است، همچنین در حوزه برون استانی با استان‌های تهران، اصفهان، فارس، مازندران و کرمان مکاتباتی انجام شده و تاکید بر این است سرویس‌دهی را در مسیر مشهد داشته باشند.

معاون اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: علاوه بر این از خطوط فوق‌العاده پس از اتمام سفر‌های راهیان نور مانند شرکت جهان‌سیر استفاده کردیم، همچنین با شهرداری مشهد هماهنگی‌های لازم انجام شده تا به صورت آماده به خدمت ۱۰۰ اتوبوس در اختیار حمل و نقل جاده‌ای قرار دهند، استفاده از ناوگان کارخانجات نیز در دستور کار قرار داشت که تاکنون ناوگان فوق‌العاده مورد استفاده قرار نگرفت و توانستیم با استفاده از ناوگان راهداری استان جابجایی مسافران را مدیریت کنیم.

صحراگرد یادآور شد: با توجه به این‌که پس از سه سال میزبانی مقام معظم رهبری را در مشهد داشتیم بنابراین بسیاری از مشتاقان برای شنیدن فرمایشات رهبر معظم انقلاب به مشهد سفر کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020113770241

برچسب‌ها