باید برای ملیله‌کاران شهر جهانی ملیله زنجان کارهای ماندگار کرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: جلسه نحوه توزیع نقره با قیمت مناسب از سطح بازار برای حمایت از هنرمندان شهر جهانی ملیله زنجان تشکیل شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی ظهر روز ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۲ در جلسه‌ای با رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره استان، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران و رئیس مرکز بین‌المللی ملیله ایرانیان در اتاق جلسات این اداره کل گفت: هم‌اینک ملیله زنجان توانسته با تولید محصولات منحصر به فرد خود جایگاه خود را در سطح ایران و دنیا ارتقاء دهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: برای پاسداری از هنرمندان ملیله کار شهر جهانی ملیله زنجان در اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور نمایندگانی از ملیله سازان و اعضای اتحادیه مشکلات مربوط به تهیه مواد اولیه بررسی و راهکارهای برای رفع آن ارائه شد.

او گفت: با برگزاری  جلسات متعدد تصمیم بر این شد که با توجه به افزایش قیمت نقره، این ماده اولیه با کیفیت عالی و قیمت پایین در اختیار هنرمندان قرار گیرد که برای اختصاص و نحوه توزیع نقره خام به صنعتگران ملیله کار زنجانی تا تیرماه سال جاری با اعضای اصلی اتحادیه ملیله استان وارد مذاکره شدیم و نتیجه این مذاکرات منجر به این امر شد که نقره مصرفی استان به صورت ماهانه توسط شرکت هلدینگ زرین تهیه و اتحادیه ملیله کاران بین هنرمندان توزیع شود.

الناز خدایی‌فرد گفت: در معدن تاریخی چهرآبادزنجان یک عدد سوزن از جنس نقره خالص کشف شده است که کشف این سوزن نشان‌دهنده قدمت نقره این منطقه است که به ۲ هزار سال قبل برمی‌گردد و نشان از قدمت هنر ملیله و نقره‌کاری زنجان است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان زنجان در این جلسه بیان کرد: با وجودی که صنایع‌دستی یکی از بخش‌های مهم اقتصادی و فرهنگی کشورمان است اما از جمله مشکلات هنرمندان و صنعتگران این حرفه، گران بودن مواد اولیه است که این عامل، موجب افزایش قیمت محصول تولید شده و کاهش تقاضای فروش است که با هم‌افزایی و انسجام، زیرساخت‌های لازم به زودی آماده می‌شوند.

محسن عطائیان مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران در ادامه جلسه افزود: با هماهنگی‌های لازم نقره بصورت ساچمه‌ای با عیار بالا از تیرماه 1402 توزیع خواهد شد.

در این جلسه مجید غضنفریون رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره استان و رضا سواری رئیس مرکز بین‌المللی ملیله ایرانیان به ارائه نظرات و راهکارهای خود پرداختند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402012893182

برچسب‌ها