لزوم تدوین طرح جامع گردشگری در استان بوشهر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: طرح جامع گردشگری باید در استان تدوین شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، علی باستین در نشست با مدیران و کارشناسان اداره‌کل متبوع گفت: طرح جامع گردشگری با رویکرد و نگاه به بخش خصوصی باید در استان تدوین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: تحقق شعار سال دو جنبه دارد که موضوع مهار تورم به سیاست‌گذاری دولت در حوزه اقتصادی برمی‌گردد و رشد تولید به طور مستقیم وابسته به بخش خصوصی است.

او ادامه داد: در شرایط فعلی حضور فعالان بخش خصوصی بسیار برای حوزه اقتصادی کشور مثبت و ارزشمند است و باید مورد حمایت قرار بگیرند.

باستین با اشاره به فرصت‌ها و ظرفیت‌های استان در زمینه گردشگری تاکید کرد: حمایت از بخش خصوصی نباید در شعار باشد و باید در عمل اجرایی شود و مجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی متولی اصلی حوزه گردشگری بوده و عملکرد نهایی در این زمینه با شما خواهد بود.

در ادامه اسماعیل سجادی‌منش مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است مدیران دستگاه‌های متولی در شهرستان‌ها حضور پیدا کنند و طرح‌های توسعه‌ای در چنین جلساتی یک‌جا بسته شود چرا که موجب خوشحالی مردم است.

او گفت: احیای میراث‌فرهنگی کمک به توسعه و رشد صنعت گردشگری بوده و نیازمند نگاه ویژه به این حوزه هستیم.

سجادی‌منش بیان کرد: تلاش ما این است که محرک سه حوزه تخصصی باشیم و در حال حاضر در تلاشیم تا حضوری پر رنگ در نمایشگاه‌های بین‌المللی صنایع‌دستی داشته باشیم و برای تحقق این مهم در حال رایزنی هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر در پایان یادآور شد: رشد کمی در خصوص ایجاد رستوران سنتی، باشگاه‌های آبی، رستوران بین‌راهی، آموزشگاه گردشگری و صدور موافقت‌نامه‌ها در این حوزه نشان از تحول در گردشگری دارد، ولی ما به این موارد راضی نیستیم و سعی خواهیم کرد با حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بیش از گذشته به فراهم شدن زمینه‌های سرمایه‌گذاری قدم برداریم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020129817692

برچسب‌ها