سومین جلسه دوستداران میراث‌فرهنگی زنجان تشکیل شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از برگزاری سومین جلسه دوستداران میراث فرهنگی استان خبر داد.

به گزارش میراث آریا از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی شب گذشته دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 در سومین جلسه دوستداران میراث فرهنگی استان با تاکید بر تعدد آثار شناسایی و ثبتی در استان گفت: تا کنون حدود ۲هزار اثر تاریخی در استان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است که این گستردگی آثار تاریخی در استان، ما را در راستای حفاظت و معرفی وادار به استفاده از انجمن‌های میراث فرهنگی می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: با شکل‌گیری کامل و پیگیری این انجمن استانی امیدواریم دوست‌داران میراث فرهنگی در قالب سمن‌ها و کمیته‌های فعال و جذب داوطلبان این حوزه بیش از گذشته پیگیری شود.

صفوی ادامه داد: سامان‌دهی مجموعه تاریخی و فرهنگی مقابر میرزایی و تبدیل یکی از این به مقبره الشعرا و علما یکی از اولویت‌های معاونت میراث‌فرهنگی زنجان محسوب می‌شود و ما سعی داریم تا این مکان فرهنگی و تاریخی را به نماد شهر زنجان تبدیل کنیم تا با این روش از میراث ارزشمند این استان حراست کنیم.

او در ادامه این جلسه با تاکید بر تعدد آثار شناسایی، ثبت و پاسداری میراث‌فرهنگی به ویژه میراث ناملموس در استان افزود: ابعاد مختلف فرهنگی و توجه به موضوعات توسعه‌ای بسیار مهم است؛ لذا با شکل‌گیری این انجمن‌ها در مسیر آگاهی بخشی و ترغیب جامعه به حفظ ارزش‌های میراث فرهنگی حرکت خواهیم کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در میان اعضای دوستداران میراث‌فرهنگی استان زنجان گفت: مرمت بنای تاریخی یک امر مستمر است و هیچ گاه پایان ندارد چراکه برای محافظت و نگهداری از آن باید استمرار و ادامه داشته باشد، امیدواریم با حضور و پیگیری انجمن، این رخداد در تمامی بناها رخ دهد.

ندا کنعانی کارشناس ثبت آثار ناملموس استان نیز بیان کرد: میراث فرهنگی ناملموس پلی است که گذشته را به حال و حال را به آینده پیوند میدهد، و در ایجاد احساس هویت در افراد هر جامعه‌ای نقشی اساسی ایفا می‌کند. میراث فرهنگی ناملموس، فرصتی است.

او گفت: در این جلسه اطلاعات و توضیحات مورد نیاز برای حفاظت و صیانت از آثار ثبتی به اعضای انجمن ارائه شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020212931327

برچسب‌ها