برگزاری کارگاه آموزشی یک روز با محیط‌بان در منطقه کالمند بهادران مهریز

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از برگزاری کارگاه آموزشی یک روز با محیط‌بان در منطقه حفاظت‌شده کالمند بهادران مهریز خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، هما خورشیدی با اعلام این خبر گفت: دومین برنامه مدرسه بهاره طبیعت‌گردی هفت‌ اقلیم با عنوان یک روز با محیط‌بان و با حضور 12 نفر از راهنمایان طبیعت‌گردی برگزار شد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به اینکه این کارگاه به همت موسسه آموزشی خدمات گردشگری هفت‌ اقلیم برگزار شده، افزود: شرکت‌کنندگان در این کارگاه ضمن بازدید از حیات‌ وحش منطقه کالمند بهادران، با گونه‌های جانوری و پرندگان منطقه آشنا شدند و سرکشی به آبشخورهای منطقه، سرشماری از حیات‌وحش و اقامتگاه در پاسگاه محیط‌بانی را تجربه کردند.

خورشیدی در خصوص اهمیت منطقه حفاظت‌شده کالمند بهادران گفت: این منطقه که با نام رایج «گوراب» نیز شناخته می‌شود، با وسعتی بالغ‌بر ۲۵۰هزار هکتار در ۸۵ کیلومتری یزد و ۲۰ کیلومتری مهریز واقع‌شده است. این منطقه در سال ۱۳۵۵ هجری شمسی به‌عنوان اولین منطقه تحت حمایت سازمان حفاظت محیط‌ زیست انتخاب شد و در اوایل خرداد سال ۱۳۷۰ هجری شمسی از منطقه شکارممنوع، به منطقه حفاظت‌شده ارتقا یافت.

او با اشاره به اینکه تاکنون ۵۵۰ گونه گیاهی و جانوری در منطقه حفاظت‌شده کالمند بهادران شناسایی‌شده است، تصریح کرد: این منطقه از لحاظ تقسیمات بوم‌شناسی، محیطی طبیعی به‌حساب می‌آید و تمامی عناصر بوم‌شناسی زیستگاه بزرگ ایران از قبیل کوه‌ها، دشت‌های بیابانی، استپی و کویری را در خود جای‌ داده است.

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020213104497

برچسب‌ها