زنجان با 45 برنامه به استقبال روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی می رود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: همزمان با بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی 45 برنامه در استان زنجان برگزار می شود.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان سید سعید صفوی روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه 1402 اظهار کرد: رونمایی از اشیاء مرمت شده، تجلیل از خادمین و حافظین میراث فرهنگی، نشست خبری با اصحاب رسانه، آغاز مرمت چندین بنای تاریخی در سطح استان، غبارروبی از مزار شهدا، بررسی پرونده‌های ثبت و… پیش بینی شده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: نمایشگاه عکس دستاوردهای مرمت در دو سال اخیر در موزه رختشویخانه، برگزاری نمایشگاه عکس از عناصر ثبت شده ۱۴۰۱ در موزه ذوالفقاری زنجان، راه اندازی اتوبوس گردشگری با همکاری شهرداری، پخش ۵۰ فیلم و کلیپ از میراث ثبتی ناملموس و ملموس در این هفته، برگزاری جشنواره بادبادک‌ها و پرواز بالن در شهرنیک پی، برگزاری جشنواره طبخ ماهی در شهر دندی، دیدار و تجلیل از استادکاران بازنشسته مرمت ابنیه تاریخی، برگزاری مسابقه طراحی محوطه، بنا و معماری داخلی خانه تاریخی خدیوی، جلسه و بازدید از موزه درحال احداث دفاع مقدس و غیره  انجام می‌شود.

او گفت: کارگاه آموزشی چرایی وجود موزه‌ها ویژه دانش آموزی، برگزاری نشست علمی با دانشکده معماری دانشگاه زنجان و دانشگاه آزاد اسلامی زنجان و ارائه سخنرانی توسط اساتید معماری و مرمت با موضوع تحولات میراثی، تاب آوری و نشاط اجتماعی، صدور کارت میراث بانان افتخاری برای دانش آموزان و غیره در شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

صفوی افزود: چاپ و نصب بنرهای گرامیداشت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه در سطح شهر از دیگر اقداماتی است که به همین مناسبت توسط این اداره انجام می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020228931445

برچسب‌ها