حضور کرمانشاه، شهر خلاق خوراک در مراسم روز ملی ایران‌شناسی

معاون گردشگری استان کرمانشاه از حضور این استان به ‌عنوان شهر خلاق خوراک در مراسم شب فرهنگی روز ملی ایران‌شناسی در فرهنگسرای نیاوران تهران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، علی صابر با اعلام این خبر اظهار کرد: روز ۳۱ اردیبهشت‌ماه مصادف با روز ایران‌شناسی و ایرانگردی و مراسمی در فرهنگسرای نیاوران با حضور وزیر محترم میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان یونسکو و تعدادی از سفرا بر پا می‌شود.

معاون گردشگری استان کرمانشاه افزود: این مراسم با حضور شهرهای خلاق ایران از جمله کرمانشاه، اصفهان، بندرعباس، سنندج و رشت برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: در این مراسم استان‌ها و شهرهای خلاق با توجه به موضوعی که در یونسکو به ثبت رسیده‌اند اقداماتی را که در زمینه آن به ثبت رسیده‌اند را به نمایش می‌گذارند.

صابر گفت: کرمانشاه نیز به عنوان شهر خلاق خوراک در این مراسم حضور دارد و به همین مناسبت جلسه‌ای با حضور سازمان فرهنگی شهرداری تشکیل شد که با توجه به اینکه شهرداری یکی از ارگان‌های اصلی در بحث شهر خلاق است، به صورت مشترک با اداره‌کل میراث‌فرهنگی در مراسم فرهنگسرای نیاوران تهران شرکت ‌می‌کنند.

او افزود: برای حضور در این مراسم بر پایی سیاه چادر با عرضه غذاهای محلی، اجرای مراسم آیینی و سنتی، مراسم تئاتر با موضوع خوراک و پخش بروشورهای مربوط به معرفی جاذبه‌های گردشگری و خوراک کرمانشاه تدارک دیده شده است.

معاون گردشگری استان کرمانشاه در خاتمه گفت: هم چنین مراسمی نمادین تدارک دیده شده است که در حین اجرای شب فرهنگی در فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود.

شهر کرمانشاه در سال ۱۴۰۰ از سوی یونسکو به عنوان شهر خلاق خوراک ایران معرفی شد.

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020230417907

برچسب‌ها