جشنواره بومی و محلی عشایری در دشتخاک زرند برگزار شد

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند گفت: به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی جشنواره بومی و محلی عشایری در دشتخاک این شهرستان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، محمد اسلامی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی مردم با زندگی عشایری شهرستان زرند بوده است اظهار کرد: حمایت از تولیدات و بازاریابی محصولات بومی روستاییان و عشایران از دیگر اهداف این جشنواره بود که با همکاری جهاد کشاورزی و حضور بالای مردم و علاقه‌مندان برآورده شد.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند افزود: در این جشنواره انواع تولیدات دامی عشایر به معرض نمایش و فروش گذاشته و تعدادی چادر عشایری هم برپا شد تا جوانانی که از جامعه عشایری زرند آگاهی ندارند از این جشنواره دیدن کنند.

او بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶ جشنواره در مناطق مختلف شهرستان برگزار شده که مورد استقبال چشمگیر شهروندان و گردشگران قرار گرفته است.

اسلامی با بیان اینکه این جشنواره‌ها با هدف ایجاد نشاط و شادابی در بین مردم پیش‌بینی شده است خاطرنشان کرد: شادی نیاز جامعه امروز است و برگزاری جشنواره‌های مذکور این فرصت را فراهم می‌کند تا خانواده‌ها ساعاتی را در کنار یکدیگر با شادی سپری کنند و با اقوام مختلف ایرانی آشنا شوند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020230459575

برچسب‌ها