جشنواره سفیدکوه در مسیر گردشگری انجیره تا انوج ملایر همدان برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: جشنواره پیاده روی سفیدکوه در مسیر گردشگری انجیره تا انوج ملایر در دومین روز از هفته میراث‌فرهنگی روز جمعه 29 اردیبهشت‌ماه 1402 با حضور مسئولان و تعدادی از گردشگران برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، ابراهیم جلیلی گفت: در طول مسیر این جشنواره و در روستای انجیره، بهاره، چشمه‌ساران و زاغه از شرکت‌کنندگان در مسیر با ساز و دهل سنتی، چای زغالی، آش‌های محلی، محصولات باغی، شیرینی و شربت استقبال شد و در چهار نقطه برنامه‌های مختلفی فرهنگی اجرا شد.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر افزود: در انتهای مسیر در روستای انوج  علاوه بر پیاده‌روی همگانی در کنار سد خاکی برنامه‌های فرهنگی متنوعی شامل موسیقی سنتی، مسابقات، شعرخوانی، اسب ‌سواری، ماهیگیری اجرا و در پایان به تعدادی از شرکت‌کنندگان به قید قرعه هدایایی اهدا شد.

او تصریح کرد: یکی از راهکارهای معرفی ظرفیت‌های شهرستان برگزاری رویداد است و شهرستان ملایر در طول سال و متناسب با ایام و مناسبت‌های مختلف رویدادهای متعددی طراحی و اجرا کرده، از جمله جشنواره آلبالو، جشنواره خوشه برتر، جشنواره شیره‌پزی، گردو و بادام علی آباد و جشنواره مبل و منبت که باعث معرفی ظرفیت‌ها و تقویت زیرساخت‌های گردشگری کشاورزی منطقه است، برگزار می‌کند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر بیان کرد: مسیر گردشگری انجیره تا انوج و مسیر اتصال نهاوند، ملایر و بروجرد است که دارای ظرفیت‌های مختلفی از جمله گردشگری کشاورزی، طبیعت بکر، وجود آثار تاریخی مانند مقبره بابا حسین، دستکند انوج، تپه قلعه بلنده انوج، سد خاکی است که ظرفیت توسعه گردشگری را دارد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020230889363

برچسب‌ها