کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی در جشنواره اکو - جاده ابریشم برگزار خواهد شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: همزمان با برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو – جاده ابریشم در زنجان کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی ۷ خردادماه در جلسه با اعضای دانشگاه علمی و کاربردی زنجان گفت: در سیاست‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور برگزاری رویدادها و مناسبت‌های منطبق بر آیین و رسوم کشور را به عنوان زمینه تحقق توسعه گردشگری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: امید می‌رود زنجان بتواند سهم خود از توسعه گردشگری در کشور را به دست آورد.

او گفت: در راستای ماموریت ذاتی این اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، استفاده از ظرفیت و توانمندی دانشگاه‌ها در انجام طرح‌های پژوهشی در دستور کار ما قرار دارد.

صفوی بیان کرد: برپایی چنین جشنواره‌هایی باعث آشنایی مردم با فرهنگ استفاده از تغذیه سالم، شناخت بیشتر آنها از غذاهای سنتی، بومی، محلی و نیز افزایش شور و نشاط و همدلی و همکاری بین کشورهای خارجی و ایران می‌شود.

میرنریمان یوزباشی خاطرنشان کرد: تلاش داریم با اجرای طرح‌های تحولی، علاوه بر رونق اقتصاد منطقه‌ای، پشتیبان توسعه هوشمند استان باشیم.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان اظهار داشت: این دانشگاه در دوره مدیریتی جدید به دنبال تأمین اشتغال جوانان است و برنامه‌های خود را در این حوزه براساس انتظارات مردم از دانشگاه تنظیم کرده است.

محمدحسین موسی‌زاده گفت: در جشنواره غذای بین‌المللی اکو - جاده ابریشم می‌توانیم دوره آموزشی را برای شرکت‌کنندگان یا بازدیدکنندگان برگزار کنیم و همین طور می‌توان از مراحل پخت غذاهای خارجی و ایرانی افراد شرکت‌کننده در این رخداد بین‌المللی مستندی را تهیه کرد و در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داد.

مشاور رئیس و سرپرست دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه بیان کرد: احیای غذاهای سنتی و بومی، معرفی آداب‌ورسوم و فرهنگ غذایی استان، آگاه‌سازی و آموزش به افراد جامعه با هدف پیشگیری از بیماری‌ها و اصلاح سبد غذایی آن‌ها و نیز آشنایی مخاطبان با اصول صحیح تغذیه و استفاده از مواد غذایی سالم، طبیعی و ارگانیک از جمله اهداف ما برای در برگزاری دوره آموزشی در این جشنواره است. 

او گفت: هم اکنون ما ۴۰ مرکز آشپزی را در ایران داریم و می‌توانیم از این پتانسیل غنی و توانایی جوانان و آشپزان در جشنواره بین‌المللی غذای اکو - جاده ابریشم استفاده کنیم و بتوانیم روابط خود را با کشورهای خارجی در حوزه آشپزی و غذا افزایش دهیم.

بهروز صالحی در این جلسه بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی به دنبال تضمین اشتغال و آینده جوانان است و وظیفه دانشگاه توانمندسازی شاغلان در بخش‌های مختلف است که باید با مهارت‌های کاربردی و علمی آشنا شوند بنابراین توسعه آموزش باید هدفمند، کیفی و منجر به نتیجه باشد.

رئیس اداره فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی زنجان پتانسیل برگزاری ورکشاپ در زمینه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی برای دانشجویان را دارد.

 انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020307931145

برچسب‌ها