صدور 501 مجوز سرمایه‌گذاری گردشگری از ابتدای دولت سیزدهم در یزد

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از صدور 501 مجوز سرمایه‌گذاری گردشگری از ابتدای دولت سیزدهم در یزد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، محمد میرشمسی با اعلام این خبر و با تأکید بر حمایت از فعالان و سرمایه‌گذاران پروژه‌های گردشگری گفت: از ابتدای تیرماه سال 1400 تاکنون 501 مجوز سرمایه‌گذاری گردشگری صادر شده که این مجوزها شامل موافقت اصولی، مجوز ایجاد و بهره‌برداری بوده است.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌­کل میراث­‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد ادامه داد: طی این مدت 387 موافقت اصولی با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری 110هزار میلیارد ریال صادرشده که با ایجاد و تکمیل پروژه‌ها زمینه اشتغال 3895 نفر فراهم خواهد شد.

میرشمسی اظهار کرد: همچنین طی این مدت، 26 مجوز ایجاد با 14هزار میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری و 91 مجوز بهره‌برداری با بیش از 10هزار میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری در استان صادرشده و که جمعاً زمینه اشتغال 1801 نفر را فراهم کرده است.

او تصریح کرد: این مجوزها در قالب احداث و ایجاد هتل، مجتمع گردشگری، مرکز تفریحی، سرگرمی، سفره‌خانه سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی، اقامتگاه سنتی و دیگر تأسیسات گردشگری در سطح استان بوده است.

او در پایان یادآور شد امروزه صنعت گردشگری به‌عنوان یک صنعت پیشران و مهم در دنیا و همچنین ایران به لحاظ درآمدزایی، جذب منابع مالی و عامل ایجاد اشتغال تأثیرگذار، موردتوجه است و سعی ما نیز براین است تا از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری استان، برای رونق هرچه بیشتر اقتصادی و توسعه پایدار حمایت کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020320104820

برچسب‌ها