افتتاح یک کارگاه کاربافی در اردکان

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردکان از افتتاح یک کارگاه کاربافی در شهرستان اردکان به مناسبت گرامیداشت هفته صنایع‌دستی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، مصطفی سپهری با اعلام این خبر گفت: روز گذشته هم‌زمان با روز جهانی صنایع‌دستی یک کارگاه کاربافی در شهرستان اردکان افتتاح شد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردکان با اشاره به اینکه این کارگاه باهدف توسعه و ترویج هنرکار بافی و آشنایی و جذب علاقه‌مندان به این رشته بومی صنایع‌دستی اردکان راه‌اندازی شده، افزود: این کارگاه کار بافی به‌طور مستقیم زمینه اشتغال شش نفر و غیرمستقیم ۱۲ نفر را فراهم کرده است.

به گفته سپهری این کارگاه با اعتباری بالغ‌بر 2میلیارد ریال و با شش دستگاه کاربافی تجهیز شده است.

او با تأکید بر به‌روز کردن صنایع‌دستی مطابق با نیاز روز مردم، تصریح کرد: اگر محصولات صنایع‌دستی از کالای تزیینی خارج‌شده و جنبه کاربردی پیدا کند، بدون شک دارای صرفه اقتصادی خواهد بود.

کاربافی از زیرشاخه‌های نساجی و از صنایع‌دستی قدیمی شهرستان اردکان است که به‌عنوان پارچه پوشاکی برای انواع چادر زنانه، چادرشب، روانداز، روتختی، پارچه‌های لباسی، بقچه، سفره، دستمال، حوله، پلاس، کیسه حنا و … کاربرد دارد و بهترین الیاف برای بافت آن پنبه است به این دلیل که دوام و استحکام پارچه‌های پنبه‌ای در مقابل شستشوی متوالی بالاست.

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020321104654

برچسب‌ها