برای بازگشت زوار از راهپیمایی اربعین از اکنون برنامه‌ریزی شود

نماینده ولی فقیه در خوزستان بر ضرورت برنامه‌ریزی برای بازگشت زوار از راهپیمایی اربعین از اکنون، تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، حجت‌الإسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد با بیان این‌که برنامه‌ریزی برای بازگشت زوار بسیار مهم است گفت: همه برنامه‌ریزی‌ها برای راهنمایی زوار به عراق است اما در بازگشت در همه این سال‌ها مشکل داشتیم؛ مخصوصاً اگر نواقص در بخش ایاب و ذهاب، حمل‌ونقل و خطوط هوائی ادامه داشته باشد، قطعاً زائران با مشکل مواجه می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان درباره حضور زوار در عراق، افزود: در سال‌های قبل از کرونا، شهرداری‌ها مخصوصاً تهران و شیراز زائر جابه‌جا می‌کردند. حشدالشعبی همه ظرفیت خود را برای جابه‌جایی زوار به‌کار می‌گیرد و ما نیز از ارتش و سپاه کمک می‌گیریم. در این پیک جمعیتی که از ۱۲ تا ۱۹ صَفَر است، سهمیه‌ای از شهرداری‌های کل کشور با هماهنگی دولت عراق درنظر گرفته شود. بخش شلمچه تا بصره و بصره تا نجف هم باید درنظر گرفته شود.

او اظهار کرد: اتباع خارجی، به‌ویژه پاکستانی‌ها خیلی اذیت شدند و اگر بنا است دولت عراق آن‌ها را بپذیرد یا نپذیرد حتماً هماهنگ شود.

موسوی‌فرد با بیان این‌که همه دستگاه‌های دولتی باید موضوع تأمین زیرساخت‌ها را پشتیبانی کنند، افزود: هر سال با ترافیک در مرز شلمچه مواجه هستیم؛ مردم در خط مقدم هستند و زیرساخت‌ها باید از راه دستگاه‌های دولتی تأمین شوند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402033147837

برچسب‌ها