بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری و صنایع‌دستی زنجان

جلسه بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری، صنایع‌دستی و توسعه اقتصادی استان زنجان به ریاست معاون امور اقتصادی استانداری زنجان 6 تیرماه در سالن جلسات اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، حسین محمدی گفت: تقویت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی، اصلی‌ترین اقدامی است که برای رونق اقتصادی استان زنجان می‌توان انجام داد که برای بهبود روند حمایت از سرمایه‌گذاری در استان، تعریف روند استانی برای جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری یک ضرورت است.

معاون امور اقتصادی استانداری زنجان افزود: برای جذب سرمایه‌گذاران، ایجاد و ارتقای جذابیت سرمایه‌گذاری مهم‌ترین اقدام است که باید توسط مدیران و فرمانداران دنبال شود و احصای تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری شهرستان‌ها و پیگیری روند اجرای این طرح‌ها نیز بسیار ضروری است.

او رویکرد دولت را جذب سرمایه گذار و حمایت از بخش خصوصی اعلام کرد و افزود: تلاش می‌شود با حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار و توسعه، فضای لازم برای رونق فضای کسب و کار نیز فراهم شود. در بخش تبلیغات و معرفی استان و هم حضور گردشگران داخلی و خارجی اقداماتی برای روان سازی باید انجام شود.

محمدی بیان کرد: در راستای اطلاع رسانی هرچه بهتر به گردشگران و مسافران باید اقدام به استقرار استندهای کیوآرکد بروشور دیجیتالی در فرودگاه، ترمینال اتوبوس و ایستگاه قطار کرد. تدوین اطلس هوشمند سرمایه‌گذاری استان زنجان به منظور انسجام‌بخشی به ساختار سرمایه‌گذاری و توازن توسعه در سطوح مختلف استان و هدایت سرمایه‌گذاران در مسیر برنامه‌ریزی شده بلندمدت از اهمیت و اولویت بالایی برخودار است.

سید سعید صفوی با اشاره به شتاب گیری احیای فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: توجه به زیرساخت‌های گردشگری و صنایع‌دستی زنجان در حوزه‌های مختلف مورد تاکید است. در حوزه صنایع دستی شهر جهانی ملیله، روند صادرات در حال رشد است و با اجرای طرح تجاری سازی در زمینه ارتقا بسته بندی، برندسازی، کاربردی کردن صنایع دستی و طراحی مبتنی بر سلیقه بازار در حال اقدام هستیم تا موجب گسترش بازار شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان بیان کرد: با شناسایی ظرفیت‌های موجود، زمینه جذب سرمایه گذاران در بخش‌های مختلف را فراهم کنند تا شاهد ایجاد اشتغال و بهبود وضع معیشتی مردم باشیم.

او خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از فعالان حوزه گردشگری استان موانع و مشکلات تمامی مراکز و تأسیسات گردشگری در حال بررسی است که رسیدگی و مرتفع سازی مسائل مربوط به فعالیت آن‌ها بر اساس اولویت در دستور کار این اداره‌کل است در حال حاضر زیرساخت گردشگری در مسیر بالخلی بلاغی به غار کتله خور و ایجاد مسیر مناسب در خیابان‌های اطراف گنبد سلطانیه و ایجاد هتل‌های چهار و پنج ستاره و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در دستور کار است.

اسماعیل شاجری مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال در این جلسه بیان کرد: سایت دو زبانه برای جشنواره‌ها باید طراحی شود تا میزان جذبر گردشگر افزایش یابد.

او افزود: با توجه به اینکه استان زنجان ظرفیت، پتانسیل و جاذبه‌های بسیار خوبی را دارد می‌تواند محل خوبی برای توسعه صنعت گردشگری و همچنین جذب توریست خارجی و توسعه این صنعت درداخل کشور باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402040701133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha