5 میلیارد ریال به مرمت بافت تاریخی روستای کریک دنا اختصاص یافت

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دنا گفت: 5میلیارد ریال اعتبار برای مرمت نمای خشتی روستای تاریخی و گردشگری کریک در این شهرستان اختصاص‌ یافته است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، افشین بهمنی افزود: طرح مرمت و بهسازی بافت تاریخی روستای گردشگرپذیر کریک هم‌اکنون در مرحله انعقاد قرارداد برای اجراست.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دنا تصریح کرد: این دومین مرحله مرمت روستای تاریخی مذکور در دولت سیزدهم است.

بهمنی تاکید کرد: پارسال نیز 7میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بهسازی روستای تاریخی کریک هزینه شد.

او بیان کرد: این روستای منحصربه‌فرد که از جاذبه‌های گردشگری شاخص شهرستان دنا و استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود و در فهرست روستاهای تاریخی کشور ثبت‌ شده است.

بهمنی با بیان اینکه کریک از روستاهای پلکان میراثی به‌جای مانده از ایران باستان است، گفت: حفظ این جاذبه‌ها که به علت عوامل طبیعی مانند باران، باد در معرض تهدید هستند با مرمت آنان، ضمن حفظ میراث گذشتگان و هویت ملی به رونق گردشگری کمک می‌کند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دنا تصریح کرد: این روستا به علت طبیعت زیبا، رودخانه خروشان، بافت تاریخی و پلکانی واحدهای مسکونی، قرار داشتن در مسیر کوه دنا و امکان کوهنوردی از مقاصد مهم روستاگردی جنوب غرب ایران محسوب می‌شود.

دهکده توریستی کریک در نزدیکی جاده یاسوج به اصفهان، دامنه ارتفاعات دنا و ۱۵ کیلومتری جنوب غربی شهر سی سخت قرار دارد.

کریک که یکی از ۱۴ روستای نمونه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود، از معدود روستاهای این استان چهارفصل است که زیرساخت‌های اسکان شبانه برای گردشگران را دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050900464

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha