مردم ولایت‌مدار سیستان، پیشتاز در خون‌خواهی امام حسین (ع)

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زابل گفت: قیام مردم سیستان به‌عنوان نخستین خون‌خواهان امام حسین علیه‌السلام در کتب و منابع تاریخی آمده است.

به گزارش میراث آریا، سیاوش سنجرانی گفت: مردم منطقه سیستان نخستین خون‌خواهان اباعبدالله الحسین (ع) پس از واقعه عاشورا بودند درحالی‌که قیام توابین سه سال بعد از قیام سیستان و قیام مختار پنج سال بعد از قیام مردم سیستان رخ داد.

او بیان کرد: دلاوران سیستانی با قیام تاریخی خود ثابت کردند که در تمام دوران حیات هیچ‌گاه سلطه بیگانه را نپذیرفته و نگاهبانان از جان‌گذشته در دفاع از کیان ایران هستند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زابل ادامه داد: بهره‌گیری از این افتخار در افزایش غرور ملی، حفظ شعائر و ارزش‌های شیعه، اتحاد آفرینی بین اقوام و مذاهب مختلف و بازتولید این حرکت به‌عنوان یک میراث ارزشمند و محصولی که در گردشگری مذهبی و فرهنگی که در توسعه گردشگری مؤثر است به شمار می‌رود.

سنجرانی اظهار کرد: برگزاری رویداد ۲۵ محرم در قالب گردشگری محرم برای گردشگران و گروه‌های علاقه‌مند مقدمه‌ای برای شکل‌گیری سفرهای جدید در این فصل به سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود.

او گفت: این قیام نشان‌دهنده ایمان، اعتقاد و اخلاص مردم سیستان به ساحت مقدس اهل‌بیت (ع) به‌خصوص سیدالشهدا بود که توانستند در خفقان به‌شدت سنگین یزید از جان خود بگذرند و به خون‌خواهی قیام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051300643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha