برگزاری رویداد آموزشی به مناسبت روز بنیان یزد

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: به مناسبت بزرگداشت روز بنیان یزد، کمیته تخصصی گردشگری فرهنگی تاریخی یزد، بازدیدهای آموزشی و میدانی از چند سایت ارزشمند تاریخی را برای علاقه‌مندان برگزار کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، هما خورشیدی با اعلام این خبر گفت: روز گذشته اولین بخش از این رویداد در بازدید از مراحل مرمت حسینیه تاریخی ملتکیه واقع در محله چهارمنار انجام شد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: در این بازدید معمار مرمت بنا از تبحر و دانش تجربی عمیق معماران یزدی و بناهای قدیمی برای حاضران سخن گفت و در بخش دوم، بازدید از آرامگاه سید شمس‌الدین پسر سید رکن‌الدین در محله چهارمنار انجام شد که در خصوص چگونگی و چرایی برپا شدن چنین بنای زیبا و چشم‌نوازی توضیحات آموزنده‌ای توسط یکی از راهنمایان گردشگری به بازدیدکنندگان ارائه شد.

در پایان برنامه بازدیدکنندگان به رسم مهمان‌نوازی مردمان پرتلاش و سخاوتمند یزدی، مهمان یکی از بوم گردی‌های بافت تاریخی شدند تا با طعم قهوه یزدی و صفای حیاط گل آب‌پاش شده و تالار خنک کویری، راوی زیبایی‌های معماری و اصالت یزد باشند.

برگزاری رویداد آموزشی به مناسبت روز بنیان یزد

انتهای پیام/

کد خبر 1402060100035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha