جشنواره شوتون، رونق‌بخش گردشگری تبت

جشنواره شوتون، یک تعطیلات سنتی برای گرامیداشت آیین‌های مذهبی، غذا و هنر که هر ساله در لهاسا، پایتخت منطقه‌ای تبت برگزار می‌شود، در سال‌ها اخیر به گردشگری تبت رونق بخشیده است.

به‌گزارش میراث آریا، دفتر توسعه گردشگری محلی روز سه‌شنبه اعلام کرد که لهاسا، پایتخت منطقه‌ای تبت، بیش از ۲.۸۶ میلیون گردشگر را در طول جشنواره شوتون امسال به ثبت رسانده است.

ناگوانگ ترینلی، یکی از مقامات این دفتر گفت: در طول تعطیلات پنج‌روزه منتهی به یکشنبه، لهاسا ۱.۰۳ میلیارد یوان (حدود ۱۴۱.۲۱ میلیون دلار آمریکا) درآمد گردشگری کسب کرد.

او گفت: تبت از اوایل تابستان شاهد رونق گردشگری بوده است و جشنواره شوتون نشاط جدیدی را به بازار پررونق گردشگری به ویژه در لهاسا تزریق کرده است.

جشنواره شوتون که عمدتا در لهاسا برگزار می‌شود، در اواسط قرن یازدهم آغاز شد و در میان اولین جشنواره‌هایی بود که در سال ۲۰۰۶ در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس ثبت شد.

جشن‌های معمولا با رونمایی از یک تابلوی غول‌پیکر تانگکا در صومعه درپانگ آغاز می‌شود، مراسمی که به عنوان «تابش خورشید بودا» نیز شناخته می‌شود. سایر فعالیت‌ها عبارتند از چشیدن ماست، پیک نیک و شرکت در رویدادهای سنتی مانند نمایش‌های اپرای تبتی و اسب‌دوانی.

جشنواره شوتون، رونق‌بخش گردشگری تبت

جشن‌های جشنواره شوتون امسال در فضای مجازی پخش شد؛ پخش زنده مراسم افتتاحیه آن در چهارشنبه گذشته حدود ۴.۳۳ میلیون بار مشاهده شد. بر اساس داده‌های ارائه شده توسط دفتر رسانه‌ای شهرداری لهاسا، در رسانه‌های اجتماعی چین، ویدئوهایی با هشتگ «فستیوال شوتون» ۴۱.۲۷ میلیون کلیک دریافت کردند.

این جشنواره انبوهی از گردشگران را به جاذبه‌های مختلف در لهاسا و فراتر از آن کشانده است و در طول برگزاری آن، آمار بازدید از سایر جاذبه‌های دیدنی تبت هم بالا می‌رود.

*ترجمه: اسدالله حقانی

انتهای پیام/

کد خبر 1402060100057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha