فرصت‌های سرمایه‌گذاری زمینه ۶هزار نفر اشتغالزایی در میراث‌فرهنگی را ایجاد کرد/ ثبت ۴۳ اثر ملموس و ناملموس در زاهدان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زاهدان گفت: با اقداماتی که در دولت‌های مختلف در حوزه میراث‌فرهنگی انجام شده زمینه اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در مرکز سیستان و بلوچستان ایجاد شده است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، محمد رضا واعظی مقدم در جلسه شورای اداری شهرستان زاهدان که صبح امروز شنبه در سومین روز از هفته دولت تحت عنوان "دولت مردم؛ بهره‌وری و رشد تولید" در سالن جلسات این اداره برگزار شد، بیان کرد: هفته اول شهریور که مصادف با شهادت شهیدان رجایی و باهنر و با نام هفته دولت نامگذاری شده است، بهانه خوبی برای ارائه دستاوردها و تبیین عملکردها به سمع و بصر مردم است.

او افزود: در این زمینه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به همت دولت‌های مختلف ۳۲ اثر ثبت ملموس و ۱۱ اثر ثبت ناملموس شدند که ثبت آثار تاریخی این چنینی علاوه بر اینکه منجر به جذب گردشگر و توریسم و توسعه گردشگری فرهنگی می‌شود، شان و جایگاه فرهنگی استان و کشور را در بین سایر کشورها ارتقا می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: با ارائه خدماتی که طی این سالیان در حوزه میراث‌فرهنگی انجام شده اولویت کارها حمایت از صنعتگران و فعالان در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زاهدان ادامه داد: در این زمینه در راستای حمایت از فعالان و صنعتگران میراث‌فرهنگی در زاهدان علاوه بر ارائه تسهیلات کم‌بهره مشاغل خانگی، برگزاری دوره‌های آموزشی و صدور گواهینامه مهارتی، ۶ نشان ملی صنایع‌دستی نیز دریافت شده است.

واعظی مقدم با بیان اینکه صنعتگران و علاقمندان به هنرهای صنایع دستی در این شهرستان در ۱۲ رشته صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: با اقداماتی که در دولت‌های مختلف در حوزه میراث‌فرهنگی انجام شده زمینه اشتغال پنج هزار نفر در حوزه صنایع‌دستی و یک‌هزار و ۷۰۰ نفر در حوزه سرمایه‌گذاری ایجاد شده است.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون ۵۴ اثر تاریخی، گردشگری و صنایع‌دستی در زاهدان شناسایی شده است، گفت: بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی، بازدید از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و غبار روبی مزار شهدا از جمله برنامه های در دستور کار طی هفته دولت است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060400261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha