آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث سرویس بهداشتی در ورودی شهر آشتیان مرکزی

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آشتیان از آغاز ساخت سرویس بهداشتی در ورودی شهر آشتیان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، علیرضا امیری آشتیانی گفت: عملیات ساخت شش چشمه سرویس بهداشتی، 2 واحد نمازخانه و یک باب مغازه در زمینی به وسعت 100 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال آغاز شده است.

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آشتیان افزود: آشتیان از شهرستان‌های بسیار کهن ایران از متعلقات عراق عجم بوده و در ایران باستان جزو ماد سفلی یا ماد بزرگ بوده‌ است. کلمه آشتیان مرکب از دو جز یشت به معنی پرستش، قربانی، دعا و سرود مذهبی و یان معرف مکان و جایگاه است.

امیری آشتیانی تصریح کرد: آشتیان به لحاظ دارا بودن آب و هوای کوهستانی در فصل گرما آب و هوای بسیار مطبوع و خنکی دارد که به همراه جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و امامزاده‌های متعدد از جمله امامزاده بی بی فاطمه صغری(س) واقع در روستای سیاوشان، همه ساله پذیرای انبوه مسافران از اقصی نقاط ایران است.

به گفته او شهرستان آشتیان به مرکزیت شهر آشتیان و دارای یک بخش مرکزی و سه دهستان به نام‌های سیاوشان، مزرعه نو، گرکان و با جمعیت ۱۶٫۳۵۷ نفر و مساحتی در حدود ۱۲۳۹ کیلومترمربع کوچکترین شهرستان استان مرکزی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060800616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha